Minecraft - 1.17.30 (Bedrock)
Minecraft - 1.17.30 (Bedrock)
Yeni özellikler:
Yeniden Doğma Blokları Oyun Kuralını Patlatıyor
- Yeniden Doğan Çapaların ve Yatakların patlamasını önlemek için kullanılabilecek " Yeniden Canlanma Blokları Patladı" oyun kuralı eklendi ( MCPE-76687 )
Yapı Bloğu: Köşe Modu
- Köşe Modu, kaydedilecek alanı tanımlamak için Kaydetme Modunda Algıla düğmesi ile kullanılır. Yalnızca kaydedilmekte olan yapı ile aynı ada sahip Köşe Bloklarını algılayacaktır.
Deneysel Özellikler:
Caves & Cliffs: Part II'den daha fazla deneysel özellik bu güncellemede mevcuttur ve dünya oluşturma ekranında etkinleştirilebilir!
Lütfen bu özelliklerin yapım aşamasında olduğunu, hala geliştirme aşamasında olduğunu ve değişebileceğini unutmayın. Bunları etkinleştirirseniz, dünyanız çökebilir, bozulabilir veya gelecekteki güncellemelerle çalışmayabilir. Dünya oluşturulduktan sonra deneysel özellikler kapatılamaz.
Daha fazla bilgi için lütfen aka.ms/MCExperimentalFeatures adresindeki deneysel özellikleri etkinleştirme hakkındaki makaleye bakın .
canavar yumurtlama
- Canavarlar artık sadece tamamen karanlıkta ortaya çıkıyor
- Bu değişiklik, oyuncunun yeni daha büyük mağaraları aydınlatma yeteneğini dengelemek ve onları canavar yumurtlamalarından korumak için yapılmıştır.
- Bu değişikliğin yalnızca blok ışığını etkilediğini ve gökyüzü ışığını etkilemediğini unutmayın.
- Lütfen bu değişiklikle ilgili görüşlerinizi aka.ms/CavesCliffsFeedback adresinden bize gönderin !
Çok Gürültülü Dünya Üretimi
- Daha doğal arazi ve biyom geçişleri oluşturan yeni ve geliştirilmiş arazi ve biyom oluşturma algoritması
- Blokların su altında ve yeraltında üretildiği zaman arasındaki farkı algılayan iyileştirilmiş yüzey dekorasyonu
- Madenciliğe daha fazla strateji ekleyerek dünya nesline büyük cevher damarlarını tanıtır
- Daha büyük mağaralar arasında küçük yollar oluşturarak erişte mağaralarını dünya nesline tanıtıyor
- Yeni gürültü mağaralarına erişimi kolaylaştıran kuru mağara girişleri olasılığını tanıtır
- Başlangıç noktasına daha yakın uygun yumurtlama konumlarını bulan yeni bir algoritma sunar
- Veriye dayalı boyut yükseklik aralıklarını desteklemek için Mutlak Y endeksine göre Alt Parçaları kaydetmek ve yüklemek için mantık eklendi
Değişiklikler:
- Başarılar düğmesi güncellendi ve Profil ekranından Ana Menü ve Duraklatma ekranlarına taşındı
Düzeltmeler:
Performans / Kararlılık
- Unicode metninin Book & Quill'e yapıştırılması optimize edildi ( MCPE-119651 )
- Oynanış İpuçları etkinken bir Crafting Table oluştururken meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
- iOS'ta istemci olarak çevrimiçi bir oturumda oynarken internet bağlantısı kesildikten sonra oluşabilecek bir kilitlenme düzeltildi
- Büyük Marketplace dünyalarını indirirken bazen meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
Oynanış
- Caves & Cliffs deneysel geçişi etkinleştirilmiş olan dünyaların, artık aynı tohumu kullanan deney içermeyen dünyalarla aynı varsayılan dünya spawn konumuna sahip olma olasılığı daha yüksektir ( MCPE-127708 )
- Uyandıklarında ve oyuncuları girdikleri yatağın yan tarafına yerleştirmeye çalışırken oyuncuları hasar veren bloklara yerleştirmekten kaçınmaya çalışarak Java Sürümü ile Yatak davranışından yeniden canlanma eşleştirildi ( MCPE-118654 )
- Parçalar arasına yerleştirilen Nether Portalları artık Nether'den ayrılırken kırılmıyor ( MCPE-74333 )
- Hasar veren güçlendirme etkileri artık soğurma kalplerini atlamıyor ( MCPE-62360 )
- Enchanting Table'ın büyü olasılığı artık ağırlıklı ( MCPE-101588 )
- Negatif dünya yüksekliğinde inerken yanlış pozisyon düzeltildi ( MCPE-136622 )
- Terk edilmiş köyler artık çok daha nadir, Java Sürümü ile daha yakından eşleşiyor ( MCPE-71769 )
- Işın izleme modunda ışınım önbelleği örnek boyutunu artırarak sabit salımsal ışık yayılımı ( MCPE-135157 )
- İskeleye düşerken düşme hasarı artık uygulanmıyor ( MCPE-108459 )
Çeteler
- Haritacılar artık sadece keşfedilmemiş anıtların haritalarını verecek ( MCPE-29375 )
- Java Sürümü ile daha iyi eşleşmesi için Iron Golem yumurtlama mantığı değiştirildi
- Axolotl'lar artık kabarcık sütunlarının içinde değil, yalnızca altlarında 10 blok kadar taş olduğunda ortaya çıkıyor.
- Kova ile Balık veya Axolotl toplamak artık onları hemen serbest bırakmıyor ( MCPE-44320 )
- Zırh Standları artık ateş veya lavla yok edildiğinde kuşanılan eşyaları düşürüyor ( MCPE-94603 )
- Doğabilecek maksimum Phantom mob sayısını sınırladı ( MCPE-106557 )
- Keçiler artık "etki 3" sesini çalıyor ( MCPE-127757 )
- Yetişkin Keçiler artık bir dünyayı yeniden yüklerken Boynuzlarını kaybetmiyor
- Bebek Keçilerin artık boynuzları yok ( MCPE-123253 )
- İskeletlerin Yaylarını tutmak için iki kolunu da kullanmamasıyla ilgili bir animasyon paritesi sorunu düzeltildi ( MCPE-670 )
- Powder Snow'un yanında duran ölümsüz çeteler artık normal şekilde yanıyor ( MCPE-131005 )
- Undead mobların üzerindeki Powder Snow artık yanma etkisini önlüyor
- Birden fazla Shulker artık yumurtlama yumurtalarından veya Son Şehir neslinden aynı konumda yumurtlayamaz ( MCPE-43972 )
- Moblar artık Ametist Tomurcukları üzerinde dururken doğru yolu bulabilir ( MCPE-130010 )
- Yıldırım artık blokların altındaki çetelere rastgele çarpmıyor ( MCPE-121688 )
- Yapı Bloğu önizleme penceresinden ( MCPE-95183 ) görüntülendiğinde bazen yanlış geometriyle görüntülenen sabit çeteler
- Deneysel Özellikler: Wither artık negatif yüksekliklerde üretilebilir ( MCPE-125270 )
- Ghast'lar artık 5x4x5'ten daha az alanlarda ortaya çıkmıyor ( MCPE-133687 )
- Magma Küpleri artık 3x3x2'den daha az alanlarda ortaya çıkmıyor ( MCPE-46540 )
- Orta Magma Küpleri artık daha büyük bir hitbox'a sahip ( MCPE-132159 )
- Thorns büyüsü artık çetelere geri tepiyor ( MCPE-56212 )
Bloklar
- Cave Vines artık Arılar tarafından tozlaştırılabilir ( MCPE-127821 )
- Enchantment Tables artık ışık seviyesi 7 yayar ( MCPE-130868 )
- Sivri Damla Taşının düşme konumu artık hafifçe dengelenmiyor ( MCPE-119548 )
- Ladin ve Huş Yaprakları için engelli biyom renklendirme ( MCPE-128996 )
- Kabarcık Sütunları artık bir Yapı Bloğu ( MCPE-97027 ) ile yüklendiğinde düzgün bir şekilde yerleştiriliyor
- Vanilya Paritesi: Moss Blocks üzerinde Bone Meal kullanmak artık Tuff bloklarının yerini alıyor ( MCPE-125922 )
- Çim ve su bloğu renk tonları artık gürültüyle hafifçe rastgele değil
- Sabit Işık Bloğu tutulurken düzgün görüntülenmiyor ( MCPE-123249 )
- Ağlayan ve Dönen Sarmaşıklar artık oyuncu onları kırdıktan sonra doğru şekilde büyüyor ( MCPE-90932 )
- Sandıklı Minecart artık gelişmiş seçim engellendiğinde sandık içeriğini kopyalayacak
- Crimson Roots artık Bone Meal ( MCPE-83616 ) kullanırken Warped Nylium bloklarında küçük bir büyüme şansına sahip.
- Candle Cake artık bir Piston tarafından itildiğinde mum düşüyor ( MCPE-130594 )
- Yeniden Adlandırılmış Yapı Blokları artık oluşturma sırasında yanlış veri moduna sahip olmayacak ( MCPE-41625 )
- Unicode yazı tipi artık parlayan metinli İşaretlerde doğru şekilde vurgulanıyor ( MCPE-130072 )
- Güneye, Doğuya veya Batıya bakacak şekilde yerleştirilmiş balkabakları , İpek Dokunma araçlarıyla çıkarılmışlarsa artık Köylülerle ticaret yapmak için kullanılabilir ( MCPE-105540 )
- Herhangi bir destek bloğu olmadan yerleştirilen Mumlara artık daha fazla Mum eklenemez ( MCPE-130810 )
- Shulker Kutuları artık dünya yükseklik sınırında ( MCPE-130085 ) dağıtıldığında Dispenserlerde kalıyor
- Monster Spawner'lar artık ışık yaymıyor
- Toz Kar artık bir Dağıtıcı ile toplanabilir ( MCPE-127564 )
- Hedef Blokları artık Redstone sinyallerini iletiyor ( MCPE-75034 )
- Işın izleme özellikli donanımdaki haritalarda çizilen işaretlerden gelen sabit metin
- Ametist Kümesi ve Ametist Tomurcuğu artık Grass Path bloklarına yerleştirilemez
- "Deepslate Lapis Cevheri"nden "Deepslate Lapis Lazuli Ore" adı düzeltildi ( MCPE-123605 )
- Yatağın ayağı , başından daha parlak bir alandaysa Sabit Yatak ekranı ( MCPE-123592 )
- Tüm Sandığı aydınlatmak için Sandık'ın en parlak ucunun seçilmesi için Büyük Sandık ekranı düzeltildi
- Dispenserler artık suyu çıkarırken kabarcık sütunlarını kaldırıyor ( MCPE-56462 )
- Deniz Turşuları artık su altında olup olmama durumuna göre ışık değiştiriyor ( MCPE-131642 )
- Kar katmanları artık meşalelerden vb. gelen ışıkla eritiliyor. ( MCPE-131272 )
- Vanilla Parity: Düşen yerçekimi blokları artık belirli bloklara inerken kırılmayacak ( MCPE-20109 )
- Enchantment Table kitabının yarısı artık karanlık olmuyor ( MCPE-106627 )
- Pistonla hareket ettirilen bloklar artık hareket ederken beyaz görünmüyor ( MCPE-66250 )
- Spore Blossoms artık rastgele bir isabet kutusuna sahip değil ( MCPE-121658 )
- Spore Blossoms hitbox ölçümleri artık Java Edition ile eşleşiyor
- Moss Block ve Moss Carpet artık Pistonlar tarafından hareket ettirildiğinde kırılıyor ve Yapışkan Pistonlar artık onları çekemiyor ( MCPE-121751 , MCPE-122004 )
- Sivri Damlama Taşından damlayan su artık Kazanları İksirlerle dolduramaz. Üzgünüz, eğlenceli olduğunu biliyorduk ama fazla güçlüydü! ( MCPE-13180 )
- Slime ve Honey Block hareket yavaşlamasının oyunculara tam olarak uygulanmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Birini tutarken Işık Blokları bir kez daha görülebilir ve parlaklık değerlerini düzgün bir şekilde gösterir ( MCPE-123249 )
- Bir Hafif Blok tutarken onları yok ederken Işık Bloklarının kaldırılmaması düzeltildi ( MCPE-123258 )
- Sabit Işık Bloğu parlaklığı, onunla etkileşime girerken ayarlanamıyor ( MCPE-123387 )
- Bariyer Bloğu tutmazken Bariyer Bloklarının yok edilebilir olması düzeltildi.
Öğeler
- Shulker Kutuları artık bir eşya olarak yok edildiğinde içeriklerini düşürüyor ( MCPE-129470 , MCPE-87877 )
- Yaylar ve Üç Dişli Mızraklar artık Java Sürümüne ( MCPE-126717 , MCPE-44418 ) daha benzer şekilde tutulmaktadır.
- Kayarken Chorus Fruit yemek artık oyuncuya düşme hasarı vermiyor ( MCPE-112621 )
- Kılıçlar artık Bambu'yu tek vuruşta kırıyor ( MCPE-64013 )
- Ek bir oyuncu bir Marketplace kaplaması kullanarak internet üzerinden bağlandığında Trident, Shield ve Crossbow'un yanlış çalışmasına neden olabilecek bir hata düzeltildi ( MCPE-118358 )
- Spyglass'ın özel bir görünüm kullanılırken fırlatılıyormuş gibi görünmesine neden olabilecek bir hata düzeltildi ( MCPE-127498 )
- Toz Karla dolu bir Kazanda Toz Kar Kovası kullanmak artık yeni bir Toz Kar bloğu oluşturmuyor ( MCPE-131177 )
- Saat ve Pusula öğeleri artık Tarif Kitabında çalışmıyor ( MCPE-36354 )
- Lav Kovaları artık Lav dolu bir Kazana boşaltılabilir
- Kalkanların üçüncü şahıs bakış açısıyla oyuncuların kollarına takılması düzeltildi ( MCPE-122672 )
- Marketplace haritalarında bir Kalkan tutmak artık bir içerik hatası göstermiyor
- Mermi eşyaların oyunculardan uzaktayken daha düzgün hareket etmesi sağlandı ( MCPE-101102 )
- Güçlü/Uzun/Sıçrayan/Kalan İksirler artık Demleme Standına manuel olarak yerleştirilebilir ( MCPE-86636 )
- Soul Speed Boots artık dayanıklılık kaybettikten sonra düzgün bir şekilde kuşanılabilir ( MCPE-106367 )
- Hoglin Ahır sandıklarında bulunan Elmas Kazmalar artık büyülendi ( MCPE-129750 )
- Envanter Tut oyun kuralı etkinleştirildiğinde ( MCPE-64235 ) bir oyuncu öldükten sonra, tutulan öğelerin diğer oyuncular tarafından görsel olarak kaybolmaması düzeltildi.
- Makaslar artık Vines ve Glow Liken'i daha hızlı kesiyor ( MCPE-123139 )
- Kamp Ateşleri ve Ruh Kamp Ateşleri artık envanterde birikiyor ( MCPE-67890 )
Ses
- Ametist yürüyüş sesleri artık "Oyuncu" ses kaydırıcısından etkileniyor
- Deepslate yürüme sesleri artık "Oyuncu" ses kaydırıcısından etkileniyor
- Moss Block yürüme sesleri artık "Oyuncu" ses kaydırıcısından etkileniyor
- Powder Snow'a giriş/çıkış sesleri artık "Oyuncu" ses kaydırıcısından etkileniyor
- Bloklara atlama ve iniş artık "Oyuncu" ses kaydırıcısından ( MCPE-116135 ) etkileniyor.
- Damlama taşı damla sesleri artık "Engelle" ses düzeyi kaydırıcısından etkileniyor
- Blok etkileşimi "tıklama" sesleri artık "Bloklar" ses kaydırıcısından etkileniyor ( MCPE-104983 )
- Kaplumbağa Yumurtaları artık Kum üzerine yerleştirildiğinde Kemik Unu sesi üretmiyor ( MCPE-127189 )
- Levers için geçiş sesleri değiştirildi, böylece artık Java Sürümü ( MCPE-30379 ) ile eşleştirildiler.
- Tamamen doldurulmuş bir Kazanda Su Kovası kullanmak artık doğru sesi üretiyor ( MCPE-131177 )
Ulaşılabilirlik
- Metinden Konuşmaya sohbet ayarı, sohbet mesajlarını bir kez daha doğru şekilde anlatıyor ( MCPE-129901 )
- Text to Speech artık envanterdeki öğe adlarını doğru bir şekilde okuyor
- Envanter kılavuz yuvaları artık Metinden Konuşmaya odak denetimleri için iki kez sayılmıyor
Kullanıcı arayüzü
- Hotbar'ın XP çubuğuyla 1 piksel yanlış hizalanması düzeltildi ( MCPE-46975 )
- Kenar yumuşatma artırıldığında hotbar artık çok karanlık değil ( MCPE-54213 )
- Artı işareti artık çok oyunculu oturumlar sırasında titremiyor ( MCPE-123918 )
- Dokunmatik arayüzü kullanarak, Taş Kesici veya Tezgah üzerindeki çıkış yuvasını tutmak artık hızlı bir şekilde öğeleri üretecek ( MCPE-128423 )
- Eksik bağımlılığa sahip bir paketi etkinleştirmeye çalışırken yanlış bir açılır pencere düzeltildi ( MCPE-130978 )
- Büyük harf içeren bazı tuşlar için sabit çeviri sorunları
- Marketplace'te yükleme çubukları yeni yükleme döndürücüyle değiştirildi
- Tarif Kitabı hazırlama tahminleri artık gerçek sonuçlardan farklı değil
- İmleç öğeleri artık Tarif Kitabındaki tarif içeriğine dahil değil
- Oyuncunun malzemeleri bittiğinde, Tarif Kitabında seçilen tarifin seçimi kaldırılıyor.
- Arama mekanizması kullanıldığında, üretilemeyen tarifler artık Tarif Kitabında görüntülenmiyor
- Başka herhangi bir bileşen mevcut değilse, artık Nether blokları işçiliği ızgarasında görünüyor.
- Oyuncular kablolu bir ağ üzerinden bağlandığında görünen bir kablosuz ağ bağlantısı hata mesajı düzeltildi
- Karakter Oluşturucu'da çeşitli yazım hataları düzeltildi
- Tam yükleme tamamlanmadan önce widget düğmelerinin üzerine gelindiğinde bozuk görünüm gösteriliyordu
- Bazı Japonca yazı karakterleriyle ilgili okunabilirlik sorunu düzeltildi
- Bir hayvana binmek artık dokunmatik olmayan bir ekranda oynatıldığında doğru araç ipucu terimini gösteriyor
- Beta dünyaları yüklenirken deneysel uyarı mesajı artık tutarsız görüntülenmiyor
- Artık sohbetin nasıl açılacağına ilişkin bir hata ayıklama dizesi gösterilmiyor ( MCPE-128955 )
- Kaynak Paketlerinde değiştirildiğinde öğe kategorisi metin renginin öğe metin rengiyle eşleşmemesi sorunu düzeltildi
- Tezgahtaki desenlerin bazı doku paketlerinde düzgün görüntülenmemesi sorunu düzeltildi
- Oyun içinde Ctrl+B'ye basıldığında ifade tekerleği artık görünmüyor ( MCPE-125246 )
- Windows 10'da ( MCPE-59722 ) oyun askıya alındıktan sonra Giriş Yöntemi Düzenleyicisi'nin (IME) çalışmaması düzeltildi
- Bu alanlarda gezinme deneyimini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için Pazar Yeri ve Soyunma Odası ile ilgili bazı ekranlara yeni bir kenar çubuğu eklendi
- Bir tarifin seçimini kaldırırken artık bir öğe aktarma animasyonu var
- Kenar çubuğu metni artık yeni bir dil yüklendiğinde veya mevcut dil değiştiğinde düzgün bir şekilde yerelleştirildi
- Giriş Yap düğmesinin Pazar Yeri düğmesinin arkasında görünmesine neden olabilecek bir hata düzeltildi
- Windows ve Xbox platformlarındaki Noto Sans Smooth yazı tipi, okunabilirliği ve doğru karakterlerin kullanımını ele almak için Japonca yerel ayarıyla düzeltildi.
- Bazı görüntüleme dillerinde satır sonunda hatalı görünen "CR" karakterleri düzeltildi
- VR için etkinleştirilen yeni başarı ekranları (PS VR dahil değil)
- Köklü Kir üzerine bir Oturum Açmak artık metin düzenleyiciyi doğru şekilde açıyor ( MCPE-129280 )
- Oturum Aç iletişim kutusu artık bölünmüş ekranlı bir oyunda PlayStation 4'teki birincil oyuncu dışında hiç kimseye gösterilmiyor
- Yapı Bloğu ekranında evcilleştirilmiş Kurtların şeffaf olması düzeltildi
krallıklar
- Realms menülerinin, özellikle Nintendo Switch'te geliştirilmiş yanıt verme özelliği
- "Dünyayı İndir" düğmesi artık süresi dolan Diyarlardaki dünyalar için görünür
- 2 oyunculu krallıklar artık 10 oyunculu krallık sınırına dahil değil
- Realms reset butonu, reset yapılırken artık yükleme ekranına gidecek
- Realms Slots ekranı artık daha hızlı açılacak ve uzun sürerse bir yükleme diyaloğu olacak
- Realms Backup sayfası, metin çakışması sorunlarını önlemek için artık yalnızca en son 1100 Realms yedeklemesini gösteriyor ( REALMS-8425 )
- Realms'de aktif dünya yuvasını değiştirmek artık "Dünya Bilgilerini Getiriyor" istemini spam göndermiyor
- Bir Diyarı yeniden adlandırmak artık oyun oynarken hemen etkili oluyor
- Kullanıcı arayüzü veya '/kick' komutu aracılığıyla oyuncuları tekmeleyememe ile ilgili bazı sorunlar düzeltildi
- Oynatma ekranındaki Realms Plus deneme düğmesindeki metin, üzerine gelindiğinde artık değişmiyor
- Gizlilik Politikasını Görüntüle düğmesine basmak artık Nintendo Switch'te düzgün bir şekilde açılıyor
Komutlar
- Yüklenmemiş bir alana bir komutla bir yapı yerleştirildiğinde ve o yapı silindiğinde meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
- Bir çeteyi boyutlar arasında ışınlamak artık çetenin umutsuzluğa düşmesine neden olmuyor ( MCPE-127414 )
- '/ Structure ' komutuyla bir yapı yüklemek artık doğru çıktı mesajlarını gösteriyor ( MCPE-132813 )
Teknik Güncellemeler:
Güncellenmiş Eklenti Şablonu Paketleri
- 1.17.30 için güncellenmiş Eklenti şablonları yeni kaynaklar, davranışlar ve belgelerle birlikte indirilebilir
- Kaynak Paketi Şablonu: aka.ms/ResourcePackTemplate
- Behavior Pack Şablonu (Belgeleri içerir): aka.ms/BehaviorPackTemplate
Oynanış
- Veriye dayalı bloklar artık Kreatif menüsüne eklenebilir
- Eğitim Sürümü için yeni kimya malzemesi indirimleri artık JSON dosyalarında tanımlanabilir
- "potion.prefix" ve "potion. .postfix" potion string kaynakları "potion. .name" olarak yeniden adlandırıldı
- İksir adı dize kaynakları değiştirildi, böylece ayrı "Splash" ve "Lingering" dize kaynakları var
- "potion.prefix" ve "potion.*.postfix" kullanmanın eski stili hala destekleniyor
- UI bağlama nesneleri artık 'yoksay' alanını kullanabilir
- Birinci şahıs görünümünde görünen eklenebilirler artık geriye doğru işlenmeyecek
Düzeltmeler
- Bir varlığın etiket bileşenini başlatamamasına neden olan bir hata düzeltildi
- Sis kullanırken gökyüzü artık geniş bir kapalı alanın duvarlarından geçmiyor
- Öğe bileşenleri ve bunların Kaynak Paketleri ve Davranış Paketleri içinde nasıl çalıştıkları için güncellenmiş belge biçimlendirmesi
- Balık toplamak için Su Kovalarının kullanılması, eski dünya şablonlarının kırılmasını önlemek için sürüm kilitlendi
- NPC iletişim kutusunu düzenlerken sabit denetleyici desteği ( MCPE-135175 )
- 'behavior.knockback_roar' artık dikey ve yatay bir güç değerine sahip
- Doku kanamasını düzeltmek için doku atlasındaki mipmaps seviye 1'deki HD Dokular için ayarlanmış dolgu
- Bilinmeyen bir ganimet tablosu giriş türüyle özel bir çeteyi öldürmek artık bir çökmeye neden olmayacak ve artık bir içerik hatası verecek ( MCPE-129006 )
- initialEvent belirtilen tavşan artık yetişkin tavşan boyutuna uygun şekilde ölçekleniyor ( MCPE-76643 )
- spawns_on_block_filter'a benzer şekilde, spawns_above_block_filter bir blok listesi ve bir mesafe belirtir. Mob, yalnızca, istenen yumurtlama noktasının altındaki belirtilen mesafedeki en yakın blok bu listedeyse (su ve hava dahil değildir) ortaya çıkabilir. "minecraft:spawns_above_block_filter": { "bloklar": "minecraft:taş", "mesafe": 10 }
- 'DamageableItemComponent' için geliştirilmiş belgeler
- 'spawn_entity' bileşeniyle oluşturulan mermiler için fırlatma noktası konumsal ofseti ekleme yeteneği düzeltildi
- 'spawn_entity' bileşeniyle oluşturulan mermiler için fırlatma vektörü için açısal ofset ekleme yeteneği düzeltildi
- Etkileşim yoluyla çağrılan mermiler için ofset çalışmaması düzeltildi
- Sabit mermi 'angleoffset' değeri, yalnızca atıcı başka bir varlık kullanıyorsa yansıtılır
- Mermi ofseti belirtildiğinde, mermi fırlatma noktasının bir çetenin etrafında sabit dönüşü
- UI json alanının ayrıştırılması "yoksayıldı" artık geçersizse bir içerik hatası veriyor
- Daha da fazla senaryoda geçersiz verilerle enterpolasyon yapan sabit hareket tahmini ( MCPE-108568 )
- Kullanımında belirsiz olduğu (ve hiç kullanılmadığı) için "sound_definitions.json" öğesindeki "replace" öğesi kaldırıldı ( MCPE-99304 )
Komutlar
- Animasyonlar aracılığıyla yürütülen komutlar artık Realms dahil tüm platformlarda animasyon dosyalarında tanımlanan sırayla çalışacak
- Behavior Pack'lerde tanımlanan animasyonlar ve olaylar artık oyuncu hileleri etkinleştirmeden hile gerektiren komutları çalıştırabilir ('/gamerule' komutuyla belirli kurallar koymak gibi)
- Hedef seçiciler ry ve rym artık kuzeye kaydırmayı destekliyor
- '/particle' komut konumu argümanı artık isteğe bağlıdır ( MCPE-128379 )
- '/particle' komutu artık başarı ile çıkacak ( MCPE-80348 )
- '/particle' komutu, '/execute' ( MCPE-129001 ) aracılığıyla başarıyla çalıştırıldığında artık bir hata göstermiyor
- '/clone' komutu artık Levers ve Redstone Dust için sinyal gücünü kopyalıyor
- '/structure' komutu artık, o boyut için minimum yüksekliğe eşit veya bunun üzerinde olduğu sürece y'nin 0'ın altında olduğu bir <to: xy z> konum argümanı belirtebilir.
- Intellisense seçenekleri için eklenen işlevsellik: oyun modu komut seçicisinde "d" ve "varsayılan" ( MCPE-92198 )
- Komut Bloklu Minecart artık kendini hedeflemek için komutlarında kendi kendine seçiciyi ( @s ) kullanabilir ( MCPE-60126 )
- "/time set" komutu şimdi 24000'in üzerinde veya mevcut saatin altında bir zaman belirtirken doğru zamanı ve günü ayarlar (örn. "/time set 0" günü 0'a ayarlar, "/time set 28000" günü 1'e ayarlar) ) ve "/time" artık bir negatif dünya saatini ayarlayabilir veya ekleyebilir ( MCPE-43394 )
- '/spawnpoint' komutu artık oyuncu uyurken kullanılabilir ve oyuncunun mevcut yumurtlama noktasına ( MCPE-106720 ) ayarlarken başarı sağlar
- Seçici olarak " @s " kullanıldığında kamera sallama komutu artık her oyuncunun ekranını sallamıyor ( MCPE-120383 )
GameTest Çerçevesi (Deneysel)
- "Minecraft" modülü "mojang-minecraft" olarak yeniden adlandırıldı
- "GameTest" modülü "mojang-gametest" olarak yeniden adlandırıldı
- GameTest (şimdi mojang-gametest)
- Eklenen yardımcı yöntem spawnAtLocation(konum: Konum): Varlık - Verilen Konumda bir varlık oluşturur
- Eklenen yardımcı yöntem walkToLocation(mob : Varlık, konum : Konum, speedModifier : sayı) - Bir varlığa verilen Konum'a taşınması için komut verir
- Eklenen yöntem assertCanReachLocation(mob : Entity, location : BlockLocation, bool canReach) - Verilen çetenin hedef blok konumuna ulaşabileceğini iddia eder
- Yardımcı yöntem worldLocation(konum: BlockLocation) olarak worldBlockLocation(konum: BlockLocation) olarak yeniden adlandırıldı
- Yeniden adlandırılan yardımcı yöntem göreceliKonum (konum: BlockLocation), göreceliBlockLocation (konum: BlockLocation) olarak yeniden adlandırıldı
- Eklenen yardımcı yöntem worldLocation(relativeLocation: Location) : Location - GameTest yapı bloğuna göre koordinatları olan bir Konumdan, dünyaya göre koordinatları olan yeni bir Konum döndürür
- Eklenen yardımcı yöntem göreceliKonum(worldLocation : Konum): Konum - Bir Konumdan, mevcut GameTest yapı bloğuna göre koordinatlarla yeni bir Konum döndürür
- Eklenen yardımcı yöntem spawnWithoutBehaviorsAtLocation(entityIdentifier : string, location : Location) : Entity - Herhangi bir AI davranışı olmayan bir konumda bir varlık yaratır
- Eklenen yardımcı yöntem döndürmeDireksiyon(yön : Yön): Yön - GameTest yapı dönüşüne göre verilen yönü döndürür
- Eklenen yardımcı yöntem getTestDirection() : Yön - Yapı döndürmesine bağlı olarak GameTest'in baktığı yönü döndürür
- AssertBlockTypePresent işlevi assertBlockPresent olarak yeniden adlandırıldı
- AssertEntityData işlevi assertEntityState olarak yeniden adlandırıldı
- Kaldırılan işlev assertBlockTypeNotPresent (bunun yerine assertBlockPresent öğesine boolean isPresent eklendi)
- Kaldırılan işlev assertEntityNotPresent (bunun yerine assertEntityPresent öğesine boole değeri eklendi)
- Kaldırılan işlev assertEntityNotPresentInArea (bunun yerine assertEntityPresentInArea öğesine boolean eklendi)
- Kaldırılan işlev assertEntityNotTouching ( assertEntityTouching'e boole eklendi)
- Kaldırılan işlev SuccessWhenEntityNotPresent ( SuccessWhenEntityPresent öğesine boole değeri eklendi)
- assertBlockState işlevinin değiştirilmiş imzası(blockLocation: BlockLocation, geri arama: (Block) => boolean)
- assertBlockPresent işlevinin değiştirilmiş imzası(blockType: BlockType, blockLocation: BlockLocation, isPresent: boolean)
- AssertEntityPresent(entityTypeIdentifier: string, blockLocation: BlockLocation, isPresent: boolean) işlevinin değiştirilmiş imzası
- AssertEntityPresentInArea(entityTypeIdentifier: string, isPresent: boolean) işlevinin değiştirilmiş imzası
- AsserestEntityTouching(entityTypeIdentifier: string, location: Location, isTouching: boolean) işlevinin değiştirilmiş imzası
- BaşarılıWhenEntityPresent(entityTypeIdentifier: string, location: Location, isPresent: boolean) işlevinin değiştirilmiş imzası
- Minecraft (şimdi mojang-minecraft)
- BlockTypes sınıfı MinecraftBlockTypes olarak yeniden adlandırıldı
- Efektler sınıfı MinecraftEffectTypes olarak yeniden adlandırıldı
- Öğeler sınıfı MinecraftItemTypes olarak yeniden adlandırıldı
- Olaylar
- World.events.beforeExplosion etkinliği eklendi - Bir patlama meydana gelmeden önce ateşlenir
- World.events.explosion etkinliği eklendi - Bir patlama meydana geldiğinde patlar
- World.events.explodeBlock etkinliği eklendi - Patlama nedeniyle bir blok kırıldığında tetiklenir
- World.event.beforeActivatePiston etkinliği eklendi - Bir piston etkinleştirilmeden önce ateşlenir
- World.event.activatePiston etkinliği eklendi - Bir piston etkinleştirildiğinde ateşlenir
- Etkinliği işaretlemek için currentTick salt okunur özelliği eklendi - Geçerli sunucu işaretini döndürür
- CreateEntity olayı entityCreate olarak yeniden adlandırıldı
- Olay addEffect, efektAdd olarak yeniden adlandırıldı
- Yeniden adlandırılan olay activatePiston to pistonActivate
- Olay BeforeActivatePiston'dan BeforePistonActivate olarak yeniden adlandırıldı
- Patlamayı engellemek için olay patlamasını engellemek için yeniden adlandırıldı
- Yeniden adlandırılan olay değişikliğiHava durumu hava durumuChange olarak değiştirildi
- Engellemek
- GetDimension () yöntemi eklendi: Boyut
- BlokPiston Bileşeni Eklendi
molang
- Öğe bekleme süreleri için deneysel sorgular eklendi: 'query.is_cooldown_type', 'query.cooldown_time' ve 'query.cooldown_time_remaining'
- Hangi operatörün veya sorgunun dahil olduğunu belirtmek için birçok Molang içerik hatası güncellendi
- Resource Pack ve Behavior Pack bildirimlerinden 'min_engine_version' artık Molang ifade ayrıştırmasına aktarılıyor. Bu, belirli bir motor versiyonuna bağlı gelecekteki kırılma değişikliklerine izin verir
- 'BlockPartVisibilityComponent' eklendi
- İçerik oluşturucuların, blok durumuna göre kemikleri açan/kapatan JSON geometrisinde listelenen her bir "kemik" için Molang koşullarını belirlemesine olanak tanır
- Kullanmak için Deneysel geçiş etkinleştirilmiş olmalıdır
- Doğru çeviri Y ve ölçek sonuçlarına sahip olmak için deneysel 'query.bone_orientation_trs' düzeltildi
- Deneysel 'block_neighbor_has_any_tags' ve 'block_neighbor_has_all_tags' Molang sorguları eklendi
- Bir blok göreli konum ve bir dizi etiket alır
- 0/1 döndürür
- Kullanmak için Deneysel geçiş etkinleştirilmiş olmalıdır
- 'query.armor_color_slot' ( MCPE-106437 ) içeren özel bir Kaynak Paketine sahip bir dünyaya girerken meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
- 'query.item_remaining_use_duration'ın yanlış ölçeklenmiş veya ters çevrilmiş sonuçlara sahip olması düzeltildi (Bu, motor sürümü 1.17.30'dan itibaren bir Sürümlü Değişikliği düzeltmek içindir)
- Sorgulanan oyuncunun 'minecraft:behavior.ranged_attack' hedefinin şu anda çalışıp çalışmadığını döndüren 'query.facing_target_to_range_attack' eklendi
- Deneysel Molang sorguları (Aktör Özellikleri ile ilgili olanlar dışında) yeni bir 'Deneysel Molang Özellikleri' geçişine taşındı
- Deneylerle ilgili geliştirilmiş Molang belgeleri
- Deneysel sorgular ve dil ifadeleri artık kullanılabilir olması gereken deneyleri listeliyor
- Sürümlü Değişiklikler artık 'query.item_remaining_use_duration' düzeltmesinden başlayarak belgelerde ayrıntılı olarak açıklanmıştır.
Yorum Gönder