Minecraft - 1.17.40 (Bedrock)
Minecraft - 1.17.40 (Bedrock)
Deneysel Özellikler:
Hatırlatma: Hala dünya neslini değiştiriyoruz ve özellikler değişebilir. Lütfen favori dünyalarınızın düzenli yedek kopyalarını almayı unutmayın !
Lütfen bu özelliklerin yapım aşamasında olduğunu, hala geliştirme aşamasında olduğunu ve değişebileceğini unutmayın. Bunları etkinleştirirseniz, dünyanız çökebilir, bozulabilir veya gelecekteki güncellemelerle çalışmayabilir. Dünya oluşturulduktan sonra deneysel özellikler kapatılamaz.
Daha fazla bilgi için lütfen aka.ms/MCExperimentalFeatures adresindeki deneysel özellikleri etkinleştirme hakkındaki makaleye bakın .
- Mağaralar ve Uçurumlar deneysel geçişi kullanılarak "Y=0" altında kaydedilen parçalar yükseltilirken yeni dünya/mağara nesli eklendi
- Daha önce Bedrock ile yükseltilmiş parçalar bu değişikliği görmeyecek
- Daha fazla bilgi için lütfen SSS sayfamıza bakın ! Bu konudaki görüşlerinizi aka.ms/CavesCliffsFeedback adresinden duymak isteriz.
- Yeni bir dağ biyomu eklendi: Stony Peaks!
- Bu, kar ve buz yerine taş ve çakıl kullanan yüksek/karla kaplı tepelerin bir çeşididir ve bir ormandan yapışan karla kaplı bir tepe gibi sıcaklık çatışmalarını önlemek için kullanılır.
- Mountain Meadows'ta düzeltilmiş bitki örtüsü
- Damlataşı Kümeleri artık yalnızca Damla Taşı biyomunda bulunabilir
- Damlama taşı özellikleri artık yalnızca Damlama Taşı biyomunda üretiliyor
- Dağ biyomları artık Java Sürümü yan görüntüsüyle eşleşecek doğru özellik yerlerine sahip
- Infested Stone yeni dağların altında bulunabilir
- Java Sürümü yan görüntüsüyle eşleşmesi için ince ayarlı cevher dağıtımı
- Bulutlar artık Y seviyesi 192'de
- Daha iyi bir dünya dışı deneyimi için ince ayarlı biyom yerleşimi, nehir boyutu ve arazi şekilleri
- Java Sürümü yan görüntüsüyle eşleşmesi için dağ ve mağara biyomlarında yumurtlayan küçük bir çete
- Bataklıklardaki ağaçlar artık sudayken biraz daha derine inebilir
- Deepslate artık daha düşük derinliklerde üretiliyor ( MCPE-125117 )
- Damlama taşı özellikleri artık Deepslate derinliklerinde üretiliyor
- Küçük Damlama Taşı özelliğinin yerleştirme mantığı yeniden düzenlendi, bu nedenle frekans benzer ancak kesin konumlar farklı olacak
- Bakır Cevheri artık y=64 yerine y=96'ya kadar üretiyor ( MCPE-125233 )
- Caves & Cliffs deneysel geçişinin etkin olduğu düz dünyalar, yeni boyut yüksekliklerini kullanmak için düzgün bir şekilde yükseltilecek
- Caves & Cliffs deneysel geçişi ile eski düz dünyaları yeni genişletilmiş yüksekliklere yükseltir
- Caves & Cliffs deneysel geçişini kullanan yeni düz dünyalar "y=-64" ile başlayacak
- Haritalar artık Y seviyesinin sıfırın altındaki blokların renklerini doğru bir şekilde gösteriyor ( MCPE-136638 )
- Sarmaşıklar artık yüzeyin üzerinde üretmek yerine Yemyeşil Mağaralarda üretiliyor ( MCPE-125800 )
- Asmalar artık sıfır yüksekliğin altında büyüyebilir
- Köyler artık bulundukları biyomun tarzında üretiyor ( MCPE-136939 )
Değişiklikler:
- Yeni başarı ekranları artık Windows 10 ARM tabanlı bilgisayarlarda mevcut
Düzeltmeler:
Performans / Kararlılık
- Karakter Oluşturucu kullanırken meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
- Realms dünya yuvaları ekranındayken ve internet bağlantısı kesildiğinde oluşabilecek bir yazılım kilidi düzeltildi
Genel
- Bir dünyaya girip çıktıktan sonra Nintendo Switch'te Marketplace indirmelerinin başarısız olmasına neden olan bir sorun düzeltildi
- Dünyalar değiştirilirken dünya ayarları artık Realms'e taşınıyor
Oynanış
- Nether Portal'ın ( MCPE-28765 ) altında Lav varsa, oyuncuların boyutları değiştirdikten sonra ateşe verilmesine neden olan çok talihsiz bir sorun düzeltildi.
- Tünellerin/merdivenlerin sonunda gökyüzünü görmeyi ortadan kaldırmak için yeraltı durumları için geliştirilmiş dünya görünürlüğü ( MCPE-128372 )
- Oyuncular, Hayatta Kalma modunda ( MCPE-60807 ) artık tam açlıkta yemek yiyemezler.
- Ametist jeotlarının artık Kalelerde oluşma olasılığı çok daha düşük ve yaparlarsa Son Portalları yok etmeyecekler ( MCPE-129861 , MCPE-128799 )
- Dungeons artık Caves & Cliffs deneysel geçişinin dışında yanlış yerleştirilmiş veya eksik değil ( MCPE-121708 )
- Vanilya Paritesi: Oyuncular artık yukarı doğru hareket ederken Elytra kaymasını etkinleştirebilir ( MCPE-59580 )
Çeteler
- Tropik Balıklar artık Su Kovası ile tutulup bırakıldığında renklerini kaybetmiyor ( MCPE-137158 )
- Arılar artık dünyada düzgün bir şekilde doğuyor ( MCPE-132195 )
- Çeteler artık rastgele ateşe girmiyor ( MCPE-23835 )
- Köylüler artık kapıları açıp kapatamazlar ( MCPE-28055 )
- Haritacılar artık tüm platformlarda daha tutarlı bir şekilde yeni haritalar sunuyor
- Kısmi blokların etrafında geliştirilmiş mafya yolu ( MCPE-127381 )
- Pillagers ve Vindicators üzerinde zırh artık işlenmiyor , ancak çetelere hala zırh efektleri veriliyor ( MCPE-74242 )
- Eski Kaynak Paketlerine ( MCPE-123229 ) saldırmadıklarında bile Vindicator Eksenlerinin görünür olmasına neden olan mafya oluşturma ile ilgili bir sorun düzeltildi
- Artık Overworld'de yeraltında daha fazla çete ortaya çıkacak
- Çetelere eklendiğinde, Müşteri Adaylarının görüş dışı bırakılamaması düzeltildi ( MCPE-63931 )
- Demir Golemler artık sadece katı bloklarda ortaya çıkıyor ( MCPE-140145 )
Bloklar
- Düşen Sarkıtlar artık hedeflenen isabet alanlarının dışındaki varlıklarla etkileşimden kaçınmak için düzgün şekilde dengeleniyor ( MCPE-132772 )
- Arı kovanları artık güneye bakan dünyada üretiliyor
- Trapdoors artık bir Yapı Bloğundan ( MCPE-66933 ) yüklendiğinde doğru şekilde dönüyor
- Powder Snow artık uzaktan bakıldığında kaybolmuyor ( MCPE-127565 )
- Sea Grass artık dünya üretimi sırasında onları kırmamak için Lily Pad'lerin altında ortaya çıkmıyor
- Çim Blokları üzerinde gezinirken Top Snow'u elinizde tutmak artık yanlış davranışa neden olmuyor ( MCPE-140659 , MCPE-140660 )
Kullanıcı arayüzü
- Bir hayvana binmek artık dokunmatik olmayan kontrollerle oynarken doğru düğme istemini gösteriyor
- Biçimlendirilmiş renkli metin içeren İşaretlerde Boya kullanmak, artık biçimlendirilmiş renkli metnin üzerine yazacaktır.
- Yeni satırlar veya sözcük kaydırma ile karşılaşıldığında, İşaretlerdeki metnin biçimlendirmesini kaybetmesi düzeltildi. Biçimlendirme, sıfırlama kodu veya geçersiz kılma kodu bulunana kadar devam edecektir. Bu geriye dönük değildir ve önceden oluşturulmuş İşaretler değiştirilmeyecektir
- Oyuncular oyun içinde görünümleri değiştirdiğinde görüntülenen mesaj değiştirildi ( MCPE-92772 )
- Kullanıcı arayüzünün belirli bölümlerinde gezinmek için D-pad ve yön tuşlarının kullanılamaması sorunu düzeltildi ( MCPE-132826 )
- Ekran Animasyonları devre dışıyken ( MCPE-132269 ) Başarılar ekranlarında oyunu askıya aldıktan sonra bir hata mesajının görüntülenebilmesi sorunu düzeltildi.
- Ayarlar'a ( MCPE-139025 ) belirsiz bir oyun kuralının eklenmesi sorunu düzeltildi
- Ana menüdeki oturum açma metni artık Pazar Yeri düğmesiyle çakışmıyor
- Ayarlar ekranında metin okuma için sekme başlığı ile 'Sekme' kelimesi arasına boşluk eklendi
- Oturum açma hata ekranına "Daha Fazla Bilgi" düğmesi eklendi
krallıklar
- Yeni dünyalarda yaratılmadan önce yapılan tüm ayarlar artık yaratıldıktan sonra dünyaya aktarılıyor
- Realms'de 'sunucu yetkili blok kırma' etkinleştirildi
- Bu değişiklik, bloklar kırıldıktan sonra bazen yeniden görünen sorunu çözmelidir ( MCPE-48914 )
Karakter Oluşturucu
- Karakter Oluşturucu'da, varsayılan Steve dış görünümü için varsayılan Steve ( MCPE-120818 ) ile eşleşmesi için ince ayarlı renk tonu
- Arka görünüm parçaları artık profil ekranındaki sol ve sağ okları kapatmayacak
- Soyunma Odasındaki klasik görünüm paketlerinden herhangi biri genişletildiğinde kenar çubuğu artık açılmıyor
- Karakter Oluşturucu için gezinme akışı iyileştirildi, böylece her zaman seçili Karakter Oluşturucu profiline geçer ( MCPE-139022 )
- Oyundayken Marketplace'ten donatılan görünümler artık oyuncunun karakterine uygulanıyor
Komutlar
- Eğitim Sürümü öğeleri artık @e[type=] ( MCPE-78363 ) kullanılırken bir seçenek olarak gösterilmiyor
- 'Redstone Gerektiren' ve sıfır olmayan ' Kenelerde Gecikme' içeren Komut Blokları, artık yalnızca gecikme süresi boyunca güçlerini sürdürürlerse yürütülecek ( MCPE-74281 )
- Metin uzunluğu değiştiğinde kenar çubuğu ekranının '/skorbord' komutundan hizalanması düzeltildi
- '/summon' komutu ( MCPE-130835 ) aracılığıyla deneyim küreleri çağırma yeteneği düzeltildi
Teknik Güncellemeler:
Güncellenmiş Eklenti Şablonu Paketleri
- 1.17.40 için güncellenmiş Eklenti şablonları, yeni kaynaklar, davranışlar ve belgelerle birlikte indirilebilir
- Kaynak Paketi Şablonu: aka.ms/ResourcePackTemplate
- Behavior Pack Şablonu (Belgeleri içerir): aka.ms/BehaviorPackTemplate
Düzeltmeler
- Yığın atma senaryolarında yalnızca ekran varlık imhası düzeltildi
- Oluşturma denetleyicileri değiştirilirken animasyonların yeniden başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi
Veriye Dayalı Bloklar
- Blok Döndürme bileşeni için güncellenmiş belgeler
- 'BlockExplosionResistance' için güncellenmiş belgeler
- Blok bileşenleri için belgelere ve içerik hatasına gerekli geçişler eklendi
grafiksel
- Bir malzeme kullanmak için bir içerik hatası eklendi, ancak işleme denetleyicisine gerekli sayıda doku sağlanmadı
molang
- 'item_remaining_use_duration' hatasının yanlış ölçeklenmiş veya ters çevrilmiş sonuçlara sahip olması düzeltildi (Bu düzeltme, motor sürümü 1.17.30 itibariyle bir Sürümlü Değişikliktir)
- Daha önce yok sayılan 'text' + 3 gibi ifadeler için yeni derleme hataları ekleyin (Bu, motor sürümü 1.17.40 itibariyle bir Sürümlü Değişikliktir)
- Büyük harf içeren Molang ifadeleri artık düzgün bir şekilde değerlendiriliyor
- 'query.get_Donanımlı_item_name' artık Deniz Fenerlerini tanıyacak ( MCPE-67893 )
- Daha önce yok sayılan 1 + (9 10) gibi ifadeler için yeni derleme hataları eklendi (Bu, motor sürümü 1.17.40 itibariyle bir Sürümlü Değişikliktir)
GameTest Çerçevesi (Deneysel)
- 'succeedWhenBlockTypePresent' yöntemi 'succeedWhenBlockPresent' olarak yeniden adlandırıldı
- Özel varlıklar için özellik kimliğinin "Bilinmeyen" değerini döndürdüğü bir hata düzeltildi ( MCPE-137786 )
- Özellik kimliğinden döndürülen tanımlayıcı dizeleri artık öğenin ad alanını içeriyor
- GameTest Framework arayüzü güncellendi ve yeni bir SimulatedPlayer özelliği eklendi:
- GameTest'e 'SimulatedPlayer' sınıfı eklendi. Bu sınıf, GameTest'in hareket, öğeleri kullanma ve bloklar ve varlıklarla etkileşim gibi çeşitli oyuncu davranışlarını simüle etmesini sağlar. Daha fazla ayrıntı için GameTest API referans belgelerine bakın
- spawnSimulatedPlayer işlevi eklendi(blockLocation: BlockLocation, ad: dize): SimulatedPlayer
RemoveSimulatedPlayer(simulatedPlayer: SimulatedPlayer) işlevi eklendi : void
- mojang-gametest.Test türü
- AssertEntityInstancePresent(entity: Entity, blockLocation: BlockLocation, isPresent: boolean = true) işlevinin imzası değiştirildi
- mojang-minecraft bileşenleri
- Bileşen 'envanteri' artık Oyuncu envanterleriyle çalışıyor
- GameTest'e 'SimulatedPlayer' sınıfı eklendi. Bu sınıf, GameTest'in hareket, öğeleri kullanma ve bloklar ve varlıklarla etkileşim gibi çeşitli oyuncu davranışlarını simüle etmesini sağlar. Daha fazla ayrıntı için GameTest API referans belgelerine bakın
OyunTestSırası
- Kaldırılan yöntem 'thenWaitWithDelay'
- 'thenWaitAfter(delayTicks: number, callback: () => undefined)' yöntemi eklendi - Bir gecikmeden sonra, başarılı olana kadar verilen her tikte verilen geri aramayı yürütür. Geri arama içinde oluşturulan istisnalar, dizi yürütmeyi sonlandıracak
oyuncu
- Konum özelliğinin oyuncular için yanlış bir yükseklik döndürmesine neden olan bir hata düzeltildi
- Özellik 'kimliği' eklendi
Engellemek
- 'getLocation' yöntemi 'location' özelliğiyle değiştirildi
- GetPermutation yöntemi, 'permütasyon' özelliğiyle değiştirildi
- 'getType' yöntemi, 'type' özelliğiyle değiştirildi
- 'isWaterlogged' ve 'setWaterlogged' yöntemleri, 'isWaterlogged' özelliğiyle değiştirildi
- Değiştirilen yöntem 'getBlockData', 'permütasyon' özelliğiyle
- 'isEmpty' yöntemi 'isEmpty' özelliğiyle değiştirildi
- 'canBeWaterlogged' özelliği kaldırıldı
Blok Türü
- 'getName' yöntemi 'id' özelliğiyle değiştirildi
- 'canBeWaterlogged' yöntemi 'canBeWaterlogged' özelliğiyle değiştirildi
Blok Permütasyon
- 'getType' yöntemi, 'type' özelliğiyle değiştirildi
Yorum Gönder