Yayınlandı: 18 Kasım 2021

Minecraft Beta'ya katılmadan önce LÜTFEN OKUYUN:

  • Betaya katılmak, oyununuzu Minecraft'ın devam etmekte olan bir sürümüyle değiştirecek
  • Beta'yı önizlerken Realms'e erişiminiz olmayacak ve beta olmayan oyunculara katılamayacaksınız
  • Betadayken oynanan hiçbir dünya oyunun önceki sürümlerinde açılamaz, bu yüzden lütfen kaybetmemek için dünyaların kopyalarını yapın.
  • Beta derlemeleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmez
  • Beta yalnızca Xbox One, Windows 10 ve Android'de (Google Play) kullanılabilir. Betaya katılmak veya betadan çıkmak için ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.
  • Başka bir Bedrock Beta zamanı! Her zaman olduğu gibi, aka.ms/CavesCliffsFeedback'e gönderdiğiniz tüm geri bildirimler için gerçekten minnettarız   ve lütfen bulabileceğiniz hataları bugs.mojang.com adresinde bildirin .

     

    Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

    Oynanış

    • HUD'da yiyecek bekleme süresi görselinin yarı şeffaf olmaması düzeltildi ( MCPE-55206 )
    • Okyanus ve Bataklık biyomlarının altındaki Harap Portallar artık su altında kalmıyor ve kuru olarak doğacaklar
    • Hazırlanmış TNT artık '/summon' kullanılarak oluşturulduğunda ve TNT Patlamaları oyun kuralı devre dışı bırakıldığında patlamayacak ( MCPE-49044 )
    • Sunucunun yanıt vermemesini önlemek için Frost Walker büyüsünün donma aralığı 8 blokla sınırlandırıldı
    • Çiftçi Köylüler artık 8'den fazla eşya yığını almıyor ( MCPE-123412 )
    • Ofset Haritalar, ekranın en boy oranına göre elde tutulur, böylece her zaman ekranın kenarına yakın kalır ve tamamen görünür kalır
    • Yerleştirildikleri parçalar yeniden yüklendiğinde bazen çetelerin yumurtlamasını durduran Sabit Canavar Yumurtlamaları ( MCPE-142285 )
    • 'Demir Göbek' başarısının kilidi bir kez daha açılabilir ( MCPE-146036 )
    • Sabit Yapı Blokları, bir yapı yüklenirken aynı varlıkları sonsuz olarak yumurtlar ( MCPE-137617 )
    • Oyuncular artık Dikenler gibi kendi zırh büyülerinden zarar göremezler.
    • Yiyecekler yenildiğinde etkileri bir kez daha uygular

    bloklar

    • Kenarlara yakın su blokları artık düzgün şekilde akmalıdır
    • Artık Yıldırım Çubuklarının üzerine ateş yerleştirilemez.
    • Mumlara bağlanan Duvarların genişliği artık doğru ( MCPE-141156 )
    • Düşen blok varlıklarının animasyonu iyileştirildi (örn. Kum ve Çakıl) ( MCPE-142010 )
    • Big Dripleaf, Ametist Tomurcukları ve Ametist Kümeleri artık Yapı Bloklarında kırılmıyor
    • Ametist Kümeleri artık destekleyici blok yok edildiğinde düzgün bir şekilde yok ediliyor ( MCPE-126076 )
    • Bakır Bloklar ve çeşitleri artık Nether'de oksitleniyor ( MCPE-134954 )
    • Big Dripleaf yerleşimi Clay, Grass, Dirt, Farmland, Moss, Rooted Dirt, Podzol ve Mycelium ile sınırlandırıldı ( MCPE-123392 )
    • Sivri Damla Taşı artık sadece blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
    • Glow Liken artık yerleştirildiğinde doğru yöne yönlendiriliyor
    • FireDamage oyun kuralı false olarak ayarlandığında Magma Blokları artık hasar vermiyor ( MCPE-99718 )
    • Oyuncu artık ifadeleri iskele üzerinde kullanabilir ( MCPE-147624 )
    • Oyuncular artık yeniden doğduktan veya yataktan çıktıktan sonra hareket etmekte sorun yaşamıyor

    çeteler

    • Frozen ve Jagged Peaks biyomlarında ortaya çıkan Köylüler, Tavşanlar ve Tilkiler artık kendi karlı varyantları olarak ortaya çıkıyor ( MCPE-119561 )
    • Keçiler artık Jagged Peaks ve Frozen Peaks biyomlarında ( MCPE-146886 ) ortaya çıkıyor

    grafiksel

    pazar yeri

    • Oyun yeniden başlatılıncaya kadar jeton alımlarının görüntülenen jeton miktarını güncellememesi düzeltildi

    Kullanıcı arayüzü

    • Duraklatma Ekranında yukarı kaydırırken Başarılar düğmesinin erişilebilir olmaması düzeltildi
    • Duraklatma Ekranındaki "Oyuna Davet Et" ve Taç düğmeleri, özel çözünürlükle odaklanıldığında artık beyaz bir kenarlığa sahip
    • Değişen cihaz çözünürlükleri için kaydırma çubuğunu görüntülemek için Pazaryeri kenar çubuğu navigasyonundaki kayan içerik panelinin yüksekliği düzeltildi
    • Arkadaşlarına ekledikten sonra oyuncunun kullanıcı adının yanında görülen fazlalık " - " düzeltildi ( MCPE-105464 )

    Dünya Nesil

    • Mesa ve Donmuş Okyanus biyomlarının Diyarlarda tutarsız nesillere sahip olması düzeltildi
    • Eski parçalarda y=0 ile y=4 arasındaki eski Bedrock katmanı, eski dünyalar yükseltilirken artık Deepslate ile değiştiriliyor ( MCPE-147373 )
    • Bakır Cevheri artık Damlama Taşı Mağaralarında Deepslate varyantında üretilebilir ( MCPE-144800 )

    vanilya paritesi

    • "Diğer taraf" müzik diski, Java Sürümü'ne ( MCPE-145751 ) uyması için 14'lük bir Redstone sinyali verecek şekilde ayarlandı
    • "Pigstep" müzik diski, Java Sürümü'ne ( MCPE-74030 ) uyması için 13'lük bir Redstone sinyali verecek şekilde ayarlandı
    • Yay'ın sallama animasyonu artık yalnızca Yay tamamen çekildiğinde görünüyor ( MCPE-138993 )

    Komutlar

    • '/ Effects' komutu artık 'boş' ( MCPE-62903 ) gereksiz bağımsız değişkenine sahip değil

    Performans ve Kararlılık

    • BDS çökmesinin nedenini belirlemeye yardımcı olmak için günlük mesajları eklendi ( BDS-12751 )

    Teknik Güncellemeler

    Eklentiler ve Komut Dosyası Oluşturma

    • Konuk müşterilere kopyalanmayan sabit özel yemek davranışları

    Animasyon

    • Bir animasyon denetleyicisi kendisine "animasyonlarından" biri olarak başvurduğunda meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi

    Komutlar

    • '/spreadplayers' komutu artık yüksek bir yayılma aralığı verildiğinde askıda kalmıyor ( MCPE-137793 )
    • '/tag' komutunu kullanırken performansın düşmesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-139609 )

    Veriye Dayalı Bloklar

    • BlockExplosionResistance için güncellenmiş belgeler
    • BlockFrictionComponent için güncellenmiş belgeler
    • BlockMaterialInstances için güncellenmiş belgeler
    • BlockBreathabilityComponent için güncellenmiş belgeler
    • CraftingTableComponent için güncellenmiş belgeler
    • BlockLightFilterComponent için güncellenmiş belgeler
    • "minecraft:block_light_absorpsiyon" olan BlockLightDescription JSON adı "Minecraft:block_light_filter" olarak ve alan adı "block_light_absorpsiyon"dan "block_light_filter" olarak değiştirildi

    Veriye Dayalı Varlıklar

    • Belgelerdeki birçok eksik "Açıklama" girişi düzeltildi
    • "behavior.move_to_liquid" ve "behavior.move_to_block" için AI Hedefleri belgeleri eklendi
    • Eksik "behavior.tempt", "behavior.rise_to_liquid_level" ve "behavior.random_fly" parametreleri için AI Hedefleri belgeleri eklendi
    • "Movement.sway"in eksik parametreleri için Bileşenler belgeleri eklendi
    • Varlık belgelerindeki bazı yazım hataları ve tutarsızlıklar düzeltildi

    Veriye Dayalı Öğeler

    • BlockCollisionComponentDescription için güncellenmiş belgeler
    • "entity_collision" olan BlockCollisionComponentDescription JSON adı "block_collision" olarak değiştirildi
    • FuelItemComponent için güncellenmiş belgeler
    • DamageableItemComponent, DurabilityItemComponent olarak yeniden adlandırıldı
    • BlockRaycastComponent için güncellenmiş belgeler
    • FoodItemComponent için güncellenmiş belgeler
    • FoodItemComponent'te SaturationModifier, dize yerine kayan nokta alacak şekilde değiştirildi

    Özellik Yerleştirme

    • Geode özellik yerleşiminin optimizasyonu. Geode özelliği yerleşiminin hesaplama maliyetini azaltır

    çeteler

    • "minecraft:rideable" üzerindeki "controlling_seat" alanı artık hem Tekneler hem de Atlar için tasarlandığı gibi çalışıyor
    • Diğer çetelere binen ve bir hedefe doğru ilerleyen çeteler artık yolları boyunca ileri geri hareket etmeyecek
    • Maç aracı koşulları artık çetelerde çalışıyor (Deneysel)

    molang

    • Sol taraf geçerli bir varlık veya öğe değilse, tüm ifadenin 0 döndürmesine neden olmak yerine 0 döndüren ok operatörü düzeltildi
      • Örneğin, eğer bis geçerli değilse değişken.a = değişken.b->değişken.c şimdi değişken.a'ya 0 atayacaktır.
      • Bu, Molang Sürümlü bir Değişiklik değil çünkü şu anda ok operatörünü kullanan bilinen bir içerik yok

    Kararlılık ve Performans

    • Bir çetenin hit kutusunun genişliğini veya yüksekliğini negatif bir değere ayarlarken meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
    • İşaretli alanların ara sıra bir işareti atlamasına neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-119312 )
    • İçerik Günlüğü Geçmişi paneline artık ikinci oyuncudan bölünmüş ekranda oyunu kapatmadan erişilebilir

    Deneysel Özellikler

    Blok Bileşenleri

    • Ağ kaydetme/yükleme etiketleri eklenerek çok oyunculu için BlockPartVisibilityComponent düzeltildi ( MCPE-141908 )

    Oyun Testi Çerçevesi

    API yaratıcılarının bilmesi gereken bazı önemli son değişiklikler var:

    • Mojang-minecraft:Worldobject olarak mojang-minecraft:world olarak yeniden adlandırıldı (Dünya hala var ama dünyanın örneği yerine türdür)
      • Pratikte bu, "World.getDimension" kodunun artık "world.getDimension" okuması gerektiği anlamına gelir.
    • Kaldırılan mojang-minecraft:Commands- Bunun yerine, boyut, varlık ve oyuncu üzerinde runCommand yöntemleri ekliyoruz
      • Pratikte bu, “Commands.run(“Merhaba Dünya deyin”, boyut)” ifadesinin artık “dimension.runCommand(“Merhaba Dünya deyin”)” olarak okunması gerektiği anlamına gelir.

    Pek çok heyecan verici yeni API şunları da ekler:

    • mojang-minecraft:ItemStack
      • Öğe kullanım etkinlikleri:
        • World.event.beforeItemUse etkinliği eklendi - Bir öğe kullanılmadan önce tetiklenir. iptal edilebilir
        • World.event.itemUse etkinliği eklendi - Bir öğe kullanıldığında ve önceki etkinlik iptal edilmediğinde tetiklenir
        • World.event.beforeItemUseOn etkinliği eklendi - Bir blokta bir öğe kullanılmadan önce tetiklenir. iptal edilebilir
        • World.event.itemUseOn etkinliği eklendi - Bir blokta bir öğe kullanıldığında ve önceki etkinlik iptal edilmediğinde tetiklenir
      • Aşağıdaki tanım olaylarının yalnızca Holiday Creator Özellikleri deneyinin bir parçası olarak oluşturulan veriye dayalı öğelerle çalıştığını unutmayın:
        • World.event.beforeItemDefinitionEvent etkinliği eklendi - Bir Öğe tanımı olayı işlenmeden önce tetiklenir. iptal edilebilir
        • World.event.itemDefinitionEvent etkinliği eklendi - Öğe tanımı olayı işlendiğinde ve önceki olay iptal edilmediğinde tetiklenir
        • Eklenen yöntem triggerEvent(eventName : String) - Items JSON dosyasında tanımlandığı gibi, verilen eventName'e sahip bir olay varsa ItemStack'te bir olayı tetikler
      • mojang-minecraft:Varlık
        • Bir komutu varlık olarak çalıştırmak için runCommandmethod eklendi
        • Varlığın içinde bulunduğu boyutu almak için boyut özelliği eklendi
        • Eklenen işlev addTag(tag: string): bool- Bu varlığa bir etiket ekler. Etiket zaten mevcut değilse true değerini döndürür
        • HasTag(tag: string) işlevi eklendi: bool- Etiket bu varlıkta mevcutsa true değerini döndürür
        • Eklenen işlev removeTag(tag: string): bool- Bu varlıktan bir etiketi kaldırır. Etiket kaldırılmışsa true döndürür
        • Eklenen işlev getTags(): string[] - Bu varlıktaki tüm etiketleri döndürür
        • Entity'ye hedef özellik eklendi. hedef, AI hedefleme gibi amaçlar için bu Varlığın şu anda hedeflediği Varlığı temsil eder
        • Eklenen işlev getEntitiesFromViewVector(seçenekler: EntityRaycastOptions): Entity[]` - Varlık görünüm vektöründen ışınla kesişen tüm varlıkları alır
        • GetBlockFromViewVector işlevi eklendi (seçenekler: BlockRaycastOptions): Blok – Işınla varlık görünüm vektöründen kesişen ilk bloğu alır
      • mojang-minecraft:Boyut
        • Bir boyutta komut çalıştırmak için runCommandmethod eklendi
        • getEntitiesFromRay işlevi eklendi(konum: Konum, yön: Konum, seçenekler: EntityRaycastOptions): Varlık[]- Yönü uzanan bir konumdan başlayarak ışınla kesişen tüm varlıkları alır
        • GetBlockFromRay işlevi eklendi(konum: Konum, yön: Konum, seçenekler: BlockRaycastOptions) : Blok - Yönü uzanan bir konumdan başlayarak ışını kesen ilk bloğu alır
      • mojang-gametest:Test
        • Testin yürütülmekte olduğu boyutu almak için getDimension eklendi
      • kız oyunu testi: ScriptSimulatedPlayer
        • GiveItem işlevi eklendi(itemStack: ItemStack, selectSlot: boolean)
        • setItem işlevi eklendi(itemStack: ItemStack, selectSlot: boolean, slot: sayı)
        • GameTestExtensions - GiveItem işlevi kaldırıldı