Minecraft Beta - 1.18.10.20 (Xbox One/Windows 10/Android)
0
Yorumlar
Minecraft Beta - 1.18.10.20 (Xbox One/Windows 10/Android)
Yayınlandı: 18 Kasım 2021
Minecraft Beta'ya katılmadan önce LÜTFEN OKUYUN:
- Betaya katılmak, oyununuzu Minecraft'ın devam etmekte olan bir sürümüyle değiştirecek
- Beta'yı önizlerken Realms'e erişiminiz olmayacak ve beta olmayan oyunculara katılamayacaksınız
- Betadayken oynanan hiçbir dünya oyunun önceki sürümlerinde açılamaz, bu yüzden lütfen kaybetmemek için dünyaların kopyalarını yapın.
- Beta derlemeleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmez
- Beta yalnızca Xbox One, Windows 10 ve Android'de (Google Play) kullanılabilir. Betaya katılmak veya betadan çıkmak için ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.
Başka bir Bedrock Beta zamanı! Her zaman olduğu gibi, aka.ms/CavesCliffsFeedback'e gönderdiğiniz tüm geri bildirimler için gerçekten minnettarız ve lütfen bulabileceğiniz hataları bugs.mojang.com adresinde bildirin .
Özellikler ve Hata Düzeltmeleri
Oynanış
- HUD'da yiyecek bekleme süresi görselinin yarı şeffaf olmaması düzeltildi ( MCPE-55206 )
- Okyanus ve Bataklık biyomlarının altındaki Harap Portallar artık su altında kalmıyor ve kuru olarak doğacaklar
- Hazırlanmış TNT artık '/summon' kullanılarak oluşturulduğunda ve TNT Patlamaları oyun kuralı devre dışı bırakıldığında patlamayacak ( MCPE-49044 )
- Sunucunun yanıt vermemesini önlemek için Frost Walker büyüsünün donma aralığı 8 blokla sınırlandırıldı
- Çiftçi Köylüler artık 8'den fazla eşya yığını almıyor ( MCPE-123412 )
- Ofset Haritalar, ekranın en boy oranına göre elde tutulur, böylece her zaman ekranın kenarına yakın kalır ve tamamen görünür kalır
- Yerleştirildikleri parçalar yeniden yüklendiğinde bazen çetelerin yumurtlamasını durduran Sabit Canavar Yumurtlamaları ( MCPE-142285 )
- 'Demir Göbek' başarısının kilidi bir kez daha açılabilir ( MCPE-146036 )
- Sabit Yapı Blokları, bir yapı yüklenirken aynı varlıkları sonsuz olarak yumurtlar ( MCPE-137617 )
- Oyuncular artık Dikenler gibi kendi zırh büyülerinden zarar göremezler.
- Yiyecekler yenildiğinde etkileri bir kez daha uygular
bloklar
- Kenarlara yakın su blokları artık düzgün şekilde akmalıdır
- Artık Yıldırım Çubuklarının üzerine ateş yerleştirilemez.
- Mumlara bağlanan Duvarların genişliği artık doğru ( MCPE-141156 )
- Düşen blok varlıklarının animasyonu iyileştirildi (örn. Kum ve Çakıl) ( MCPE-142010 )
- Big Dripleaf, Ametist Tomurcukları ve Ametist Kümeleri artık Yapı Bloklarında kırılmıyor
- Ametist Kümeleri artık destekleyici blok yok edildiğinde düzgün bir şekilde yok ediliyor ( MCPE-126076 )
- Bakır Bloklar ve çeşitleri artık Nether'de oksitleniyor ( MCPE-134954 )
- Big Dripleaf yerleşimi Clay, Grass, Dirt, Farmland, Moss, Rooted Dirt, Podzol ve Mycelium ile sınırlandırıldı ( MCPE-123392 )
- Sivri Damla Taşı artık sadece blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
- Glow Liken artık yerleştirildiğinde doğru yöne yönlendiriliyor
- FireDamage oyun kuralı false olarak ayarlandığında Magma Blokları artık hasar vermiyor ( MCPE-99718 )
- Oyuncu artık ifadeleri iskele üzerinde kullanabilir ( MCPE-147624 )
- Oyuncular artık yeniden doğduktan veya yataktan çıktıktan sonra hareket etmekte sorun yaşamıyor
çeteler
- Frozen ve Jagged Peaks biyomlarında ortaya çıkan Köylüler, Tavşanlar ve Tilkiler artık kendi karlı varyantları olarak ortaya çıkıyor ( MCPE-119561 )
- Keçiler artık Jagged Peaks ve Frozen Peaks biyomlarında ( MCPE-146886 ) ortaya çıkıyor
grafiksel
- Hala süzülme modundayken bir Yatağa girerken oluşan kamera sorunu düzeltildi ( MCPE-117339 )
- Diğer boyutlardan Overworld'e döndükten sonra ışık kaynaklarını kaldırırken sabit aydınlatma hataları ( MCPE-145828 )
- Hataları gidermek ve Bedrock ile Java Sürümü ( MCPE-127539 ) arasında denklik sağlamak için birden çok blok ve öğe için güncellenmiş dokular
pazar yeri
- Oyun yeniden başlatılıncaya kadar jeton alımlarının görüntülenen jeton miktarını güncellememesi düzeltildi
Kullanıcı arayüzü
- Duraklatma Ekranında yukarı kaydırırken Başarılar düğmesinin erişilebilir olmaması düzeltildi
- Duraklatma Ekranındaki "Oyuna Davet Et" ve Taç düğmeleri, özel çözünürlükle odaklanıldığında artık beyaz bir kenarlığa sahip
- Değişen cihaz çözünürlükleri için kaydırma çubuğunu görüntülemek için Pazaryeri kenar çubuğu navigasyonundaki kayan içerik panelinin yüksekliği düzeltildi
- Arkadaşlarına ekledikten sonra oyuncunun kullanıcı adının yanında görülen fazlalık " - " düzeltildi ( MCPE-105464 )
Dünya Nesil
- Mesa ve Donmuş Okyanus biyomlarının Diyarlarda tutarsız nesillere sahip olması düzeltildi
- Eski parçalarda y=0 ile y=4 arasındaki eski Bedrock katmanı, eski dünyalar yükseltilirken artık Deepslate ile değiştiriliyor ( MCPE-147373 )
- Bakır Cevheri artık Damlama Taşı Mağaralarında Deepslate varyantında üretilebilir ( MCPE-144800 )
vanilya paritesi
- "Diğer taraf" müzik diski, Java Sürümü'ne ( MCPE-145751 ) uyması için 14'lük bir Redstone sinyali verecek şekilde ayarlandı
- "Pigstep" müzik diski, Java Sürümü'ne ( MCPE-74030 ) uyması için 13'lük bir Redstone sinyali verecek şekilde ayarlandı
- Yay'ın sallama animasyonu artık yalnızca Yay tamamen çekildiğinde görünüyor ( MCPE-138993 )
Komutlar
- '/ Effects' komutu artık 'boş' ( MCPE-62903 ) gereksiz bağımsız değişkenine sahip değil
Performans ve Kararlılık
- BDS çökmesinin nedenini belirlemeye yardımcı olmak için günlük mesajları eklendi ( BDS-12751 )
Teknik Güncellemeler
Eklentiler ve Komut Dosyası Oluşturma
- Konuk müşterilere kopyalanmayan sabit özel yemek davranışları
Animasyon
- Bir animasyon denetleyicisi kendisine "animasyonlarından" biri olarak başvurduğunda meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
Komutlar
- '/spreadplayers' komutu artık yüksek bir yayılma aralığı verildiğinde askıda kalmıyor ( MCPE-137793 )
- '/tag' komutunu kullanırken performansın düşmesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-139609 )
Veriye Dayalı Bloklar
- BlockExplosionResistance için güncellenmiş belgeler
- BlockFrictionComponent için güncellenmiş belgeler
- BlockMaterialInstances için güncellenmiş belgeler
- BlockBreathabilityComponent için güncellenmiş belgeler
- CraftingTableComponent için güncellenmiş belgeler
- BlockLightFilterComponent için güncellenmiş belgeler
- "minecraft:block_light_absorpsiyon" olan BlockLightDescription JSON adı "Minecraft:block_light_filter" olarak ve alan adı "block_light_absorpsiyon"dan "block_light_filter" olarak değiştirildi
Veriye Dayalı Varlıklar
- Belgelerdeki birçok eksik "Açıklama" girişi düzeltildi
- "behavior.move_to_liquid" ve "behavior.move_to_block" için AI Hedefleri belgeleri eklendi
- Eksik "behavior.tempt", "behavior.rise_to_liquid_level" ve "behavior.random_fly" parametreleri için AI Hedefleri belgeleri eklendi
- "Movement.sway"in eksik parametreleri için Bileşenler belgeleri eklendi
- Varlık belgelerindeki bazı yazım hataları ve tutarsızlıklar düzeltildi
Veriye Dayalı Öğeler
- BlockCollisionComponentDescription için güncellenmiş belgeler
- "entity_collision" olan BlockCollisionComponentDescription JSON adı "block_collision" olarak değiştirildi
- FuelItemComponent için güncellenmiş belgeler
- DamageableItemComponent, DurabilityItemComponent olarak yeniden adlandırıldı
- BlockRaycastComponent için güncellenmiş belgeler
- FoodItemComponent için güncellenmiş belgeler
- FoodItemComponent'te SaturationModifier, dize yerine kayan nokta alacak şekilde değiştirildi
Özellik Yerleştirme
- Geode özellik yerleşiminin optimizasyonu. Geode özelliği yerleşiminin hesaplama maliyetini azaltır
çeteler
- "minecraft:rideable" üzerindeki "controlling_seat" alanı artık hem Tekneler hem de Atlar için tasarlandığı gibi çalışıyor
- Diğer çetelere binen ve bir hedefe doğru ilerleyen çeteler artık yolları boyunca ileri geri hareket etmeyecek
- Maç aracı koşulları artık çetelerde çalışıyor (Deneysel)
molang
- Sol taraf geçerli bir varlık veya öğe değilse, tüm ifadenin 0 döndürmesine neden olmak yerine 0 döndüren ok operatörü düzeltildi
- Örneğin, eğer bis geçerli değilse değişken.a = değişken.b->değişken.c şimdi değişken.a'ya 0 atayacaktır.
- Bu, Molang Sürümlü bir Değişiklik değil çünkü şu anda ok operatörünü kullanan bilinen bir içerik yok
Kararlılık ve Performans
- Bir çetenin hit kutusunun genişliğini veya yüksekliğini negatif bir değere ayarlarken meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
- İşaretli alanların ara sıra bir işareti atlamasına neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-119312 )
- İçerik Günlüğü Geçmişi paneline artık ikinci oyuncudan bölünmüş ekranda oyunu kapatmadan erişilebilir
Deneysel Özellikler
Blok Bileşenleri
- Ağ kaydetme/yükleme etiketleri eklenerek çok oyunculu için BlockPartVisibilityComponent düzeltildi ( MCPE-141908 )
Oyun Testi Çerçevesi
API yaratıcılarının bilmesi gereken bazı önemli son değişiklikler var:
- Mojang-minecraft:Worldobject olarak mojang-minecraft:world olarak yeniden adlandırıldı (Dünya hala var ama dünyanın örneği yerine türdür)
- Pratikte bu, "World.getDimension" kodunun artık "world.getDimension" okuması gerektiği anlamına gelir.
- Kaldırılan mojang-minecraft:Commands- Bunun yerine, boyut, varlık ve oyuncu üzerinde runCommand yöntemleri ekliyoruz
- Pratikte bu, “Commands.run(“Merhaba Dünya deyin”, boyut)” ifadesinin artık “dimension.runCommand(“Merhaba Dünya deyin”)” olarak okunması gerektiği anlamına gelir.
Pek çok heyecan verici yeni API şunları da ekler:
- mojang-minecraft:ItemStack
- Öğe kullanım etkinlikleri:
- World.event.beforeItemUse etkinliği eklendi - Bir öğe kullanılmadan önce tetiklenir. iptal edilebilir
- World.event.itemUse etkinliği eklendi - Bir öğe kullanıldığında ve önceki etkinlik iptal edilmediğinde tetiklenir
- World.event.beforeItemUseOn etkinliği eklendi - Bir blokta bir öğe kullanılmadan önce tetiklenir. iptal edilebilir
- World.event.itemUseOn etkinliği eklendi - Bir blokta bir öğe kullanıldığında ve önceki etkinlik iptal edilmediğinde tetiklenir
- Aşağıdaki tanım olaylarının yalnızca Holiday Creator Özellikleri deneyinin bir parçası olarak oluşturulan veriye dayalı öğelerle çalıştığını unutmayın:
- World.event.beforeItemDefinitionEvent etkinliği eklendi - Bir Öğe tanımı olayı işlenmeden önce tetiklenir. iptal edilebilir
- World.event.itemDefinitionEvent etkinliği eklendi - Öğe tanımı olayı işlendiğinde ve önceki olay iptal edilmediğinde tetiklenir
- Eklenen yöntem triggerEvent(eventName : String) - Items JSON dosyasında tanımlandığı gibi, verilen eventName'e sahip bir olay varsa ItemStack'te bir olayı tetikler
- mojang-minecraft:Varlık
- Bir komutu varlık olarak çalıştırmak için runCommandmethod eklendi
- Varlığın içinde bulunduğu boyutu almak için boyut özelliği eklendi
- Eklenen işlev addTag(tag: string): bool- Bu varlığa bir etiket ekler. Etiket zaten mevcut değilse true değerini döndürür
- HasTag(tag: string) işlevi eklendi: bool- Etiket bu varlıkta mevcutsa true değerini döndürür
- Eklenen işlev removeTag(tag: string): bool- Bu varlıktan bir etiketi kaldırır. Etiket kaldırılmışsa true döndürür
- Eklenen işlev getTags(): string[] - Bu varlıktaki tüm etiketleri döndürür
- Entity'ye hedef özellik eklendi. hedef, AI hedefleme gibi amaçlar için bu Varlığın şu anda hedeflediği Varlığı temsil eder
- Eklenen işlev getEntitiesFromViewVector(seçenekler: EntityRaycastOptions): Entity[]` - Varlık görünüm vektöründen ışınla kesişen tüm varlıkları alır
- GetBlockFromViewVector işlevi eklendi (seçenekler: BlockRaycastOptions): Blok – Işınla varlık görünüm vektöründen kesişen ilk bloğu alır
- mojang-minecraft:Boyut
- Bir boyutta komut çalıştırmak için runCommandmethod eklendi
- getEntitiesFromRay işlevi eklendi(konum: Konum, yön: Konum, seçenekler: EntityRaycastOptions): Varlık[]- Yönü uzanan bir konumdan başlayarak ışınla kesişen tüm varlıkları alır
- GetBlockFromRay işlevi eklendi(konum: Konum, yön: Konum, seçenekler: BlockRaycastOptions) : Blok - Yönü uzanan bir konumdan başlayarak ışını kesen ilk bloğu alır
- mojang-gametest:Test
- Testin yürütülmekte olduğu boyutu almak için getDimension eklendi
- kız oyunu testi: ScriptSimulatedPlayer
- GiveItem işlevi eklendi(itemStack: ItemStack, selectSlot: boolean)
- setItem işlevi eklendi(itemStack: ItemStack, selectSlot: boolean, slot: sayı)
- GameTestExtensions - GiveItem işlevi kaldırıldı
- Öğe kullanım etkinlikleri:
Yorum Gönder