Minecraft: Java Edition - 1.18
Minecraft: Java Sürümü - 1.18
Oldukça uzun bir yürüyüş oldu, ama biz buradayız. Zirve de. Caves & Cliffs Güncellemesi: Bölüm II bugün çıktı ve merakla beklenen mağara güncellemesini tamamladı. Kutlamanın her zamankinden daha yüksek bir dağın zirvesine tırmanmaktan daha iyi bir yolu var mı? Bir an duralım ve sadece o manzaraya bakalım. Beklemek. Bu ses ne. Sakın bana keçinin döndüğünü söyleme.
AAAARGH.
Offf! Ah! Ah!
Neredeyim? Burası karanlık! Sanki bugünden önce düşebileceğimden daha büyük bir mesafeye düşmüş gibiyim. Rakamlar. Ben bu damlataş mağarasından çıkmaya çalışırken umarım 1.18'in getirdiği tüm yeni özellikleri beğenirsiniz. Gitmeden önce bana bir mum verir misin? Burası gerçekten karanlık.
ÖZELLİKLERİ
- Adınızın sunucu listelerinde görüntülenmesini devre dışı bırakmak için bir "Sunucu Listelerine İzin Ver" seçeneği eklendi
- Artık Realms Bildirimleri seçeneğini bulabileceğiniz bir Çevrimiçi seçenekler ekranı eklendi
- Yeni Overworld biyomları eklendi
- Gürültü mağaraları ve akiferler eklendi
- Tek oyunculu dünyalar için dünya otomatik kaydetme göstergesi eklendi
- Axolotl'ların artık kendilerine ait, ayrı bir mafya şapkası var
- Axolotl'lar artık sadece Clay Blocks'un üzerindeki sudayken Lush Caves'de ortaya çıkıyor.
- Badlands Mineshafts artık daha yüksekte üretiyor
- Gömülü Hazine Sandıkları bir Su Solunum İksiri içerebilir
- Varsayılan parlaklık 50 olarak değiştirildi
- Morina, Somon, Kirpi Balığı, Tropik Balık, Kalamar ve Yunuslar artık yalnızca 50 ila 64 yüksek arasındaki suda yumurtluyor
- Donmuş Tepeler biyomu
- Glow Squids artık sadece 30 yüksekliğin altındaki su bloklarında ortaya çıkıyor
- Yağmur yağıyorsa, uyumak yağmuru durduracak ve hava döngüsünü sıfırlayacaktır (1.17'de uyumak her zaman hava döngüsünü sıfırlayacaktır)
- Illagers (Vindicator, Pillager, Evoker) artık bebek köylülere saldırmıyor
- Oyuna yeni müzikler eklendi
- Yeni cevher dağılımı ve büyük cevher damarları
- Overworld inşa ve üretim limitleri genişletildi
- Bulut seviyesini 128'den 192'ye yükseltti
- Efektlerin envanter ekranında nasıl görüneceği yeniden tasarlandı, böylece tarif kitabı açıkken bile gösterilmeleri sağlandı
- Dünya oluşturma ekranından "Mağaralar" ve "Yüzen adalar" dünya türleri kaldırıldı
- Kolunuzu hafifçe duvara sürttüğünüzde koşmak artık yürümeye indirgenmiyor
- Tropikal Balıklar artık her yükseklikte Lush Caves'de ortaya çıkıyor
- Köyler biraz daha dağınık
- Dünya spawn seçim algoritması elden geçirildi, artık oyuncu iklim parametrelerine göre spawn oluyor
GELİŞMELER
- Overworld'de yukarıdan aşağıya düşmek için "Mağaralar ve Uçurumlar" eklendi
- Overworld'de 50 blok boyunca lav üzerinde strider sürmek için "Ev gibi hissettiriyor" eklendi
- İnşa yüksekliği sınırında bir köylü ile ticaret yapmak için "Yıldız Tüccarı" eklendi
- Çayır biyomunda müzik kutusuyla müzik çalmak için “Müzik Sesi” eklendi
BLOKLAR
- Büyüleyici Tablolar artık düşük miktarda ışık yayar
- Cave Vine, Twisting Vine, Weeping Wine ve Kelp'in ucundaki Makasları kullanmak, onların daha fazla büyümesini engeller.
- Copper Ore artık 2-5 (2-3'ten) Raw Copper item düşüyor
- Taş Kesici'de, bir Bakır Blok 4 Kesim Bakır'a dönüştürülebilir.
- Kil, Çim, Kir, Tarım Arazisi, Yosun, Köklü Kir, Podzol ve Miselyum için Sınırlı Büyük Damla Yaprak yerleştirme
ETKİLERİ
- Efekt listeniz artık envanterinizin sol tarafı yerine sağ tarafında gösteriliyor
- Envanter efektleri listesi görünür olduğunda, ekran karmaşasını azaltmak için oyun görünümünden gizlenecektir.
- Artık efekt listesini görmenin iki modu var: Kompakt ve Klasik
- Klasik, birbiri ardına önceden var olan efektler listesidir.
- Kompakt, her efekt için küçük ekran mülkü için uygun tek bir simgedir
- Oyun, mevcut ekran alanına uyacak şekilde iki mod arasında otomatik olarak geçiş yapacaktır (yemek tarifi kitabının açık olması dahil)
BÜYÜK CEVHER DAMARLARI
- Cevher Damarları, büyük, nadir, yılan benzeri yeraltı cevher oluşumlarıdır.
- 0 ile 50 yükseklik arasında Bakır Cevher Damarları oluşur ve Granit ile karıştırılır
- -60 ve -8 yüksekliklerin altında Demir Cevheri Damarları oluşur ve Tüf ile karıştırılır
MOB DOĞURMA
- Canavarlar artık sadece bloklardan gelen ışığın 0 olduğu yerlerde ortaya çıkıyor (gökyüzü ışığı hala eskisi gibi yumurtlamayı engelliyor)
MÜZİK
- Overworld'e (Hayatta Kalma Modunda oynarken) ve ana menüye Lena Raine ve Kumi Tanioka'nın yeni müzikleri eklendi
- Lena Raine'den 'Otherside' başlıklı yeni bir müzik diski eklendi. Bu, nadiren Kale Koridor Sandıklarında veya çok daha nadiren Zindan Sandıklarında bulunabilir.
YENİ AŞIRI DÜNYA BİYOLARI
DAMLA MAĞARALAR
- Zeminlerde ve tavanlarda ve ayrıca küçük su havuzlarında bol miktarda Sivri Damla Taşı ve Damla Taşı Bloğu içerir
- Bazı yerlerde Damlama Taşlarından yapılmış daha büyük dikitler, sarkıtlar ve sütunlar bulacaksınız.
- Ekstra Bakır Cevheri içerir
- Boğulanlar Damla Taşı Mağaraları içindeki akiferlerde yumurtlayabilir
donmuş zirveler
- Buz ve kar ile pürüzsüz dağ zirveleri
- Keçi ve Yeti yumurtlar. Bekle, hayır, aslında sadece Keçiler.
koru
- Büyük Ladin Ağaçları ve Toz Kar tuzakları ile karlı arazi. Deri çizme giymek isteyebilirsiniz!
- Dağ zirvelerinin altında veya tepelerde yüksek irtifa arazilerinde üretme eğilimi
- Kurtlar, Tavşanlar ve Tilkiler Yumurtlar
tırtıklı zirveler
- Kar ve Taş bloklarla dramatik pürüzlü dağ zirveleri
- Keçi Yumurtlar
yemyeşil mağaralar
- Moss zeminleri ve tavanları kaplar
- Spor Çiçekleri tavandan büyür ve parçacıklar damlar
- İçinde damlayan bitkilerin yetiştiği Kil havuzları içerir
- Açelya Çalıları ve Çiçekli Açelya Çalıları İçerir
- Açelya Ağacı, köklerinin Yemyeşil Mağaralarda olmasını sever, bu nedenle bir Açelya Ağacı (yerde veya mağarada) bulursanız, altınızda Yemyeşil bir Mağara olduğunu bilirsiniz.
- Glow Berries ile Cave Vines tavandan büyür ve mağaraları aydınlatır
ÇAYIR
- Platolarda veya geniş dağ sıralarının yakınında oluşma eğiliminde olan büyük çimenli ve çiçekli biyom
- Bazen yalnız, uzun bir Meşe veya Arı Yuvası olan Huş Ağacı içerir
- Müziğin Sesini Düşünün!
- Eşekleri, Tavşanları ve Koyunları Yumurtlar
KARLI EĞİMLER
- Toz Kar tuzaklarını gizleyebilecek çok karlı arazi. Umarım o deri çizmeleri saklamışsındır!
- Dağ zirvelerinin altında veya tepelerde yüksek irtifa arazilerinde üretme eğilimi
- Tavşanlar ve Keçiler Yumurtlar
- Cevher üretimi, yeni dünya yüksekliğine uyacak ve madenciliğe daha fazla strateji eklemek için değiştirildi. Artık tüm cevherler için en iyi olan tek bir yükseklik seviyesi yok - ödün vermeniz gerekiyor!
- Demir Cevheri, yükseklik 16'ya doğru güçlü bir eğilim ile 72 yüksekliğin altında üretir.
- Copper Cevheri, yükseklik 48'e doğru güçlü bir önyargı ile 0 ile 96 yükseklik arasında üretir. Copper Cevheri, Damla Taşı Mağaraları Biyomunda daha büyük miktarlarda üretilir.
- Lapis Lazuli Cevheri 64 yüksekliğinin altında, 0 yüksekliğe doğru güçlü bir önyargı ile üretir. Ancak -32 yüksekliğinin altında veya 32 yüksekliğinin üzerinde Lapis Lazuli Cevheri havaya maruz kalamaz. Ya gömülü olacak ya da su içinde.
- Kömür Cevheri, 96 ve daha yüksek yüksekliklere doğru güçlü bir önyargı ile 0 yüksekliğin üzerinde üretir. Kömür Cevheri havaya maruz kalmayı azaltmıştır, bu nedenle gömülü veya su altında havaya maruz kalandan daha fazla Kömür Cevheri bulacaksınız.
- Altın Cevheri, -16 yüksekliğe doğru güçlü bir önyargı ile 32 yüksekliğin altında üretir. Ekstra Altın Cevheri -48 yüksekliğinin altında üretir. Ekstra Altın Cevheri, 32 yüksekliğin üzerindeki Badlands biyomlarında bulunabilir.
- Redstone Cevheri yüksekliği 16'nın altında üretir. Redstone Cevheri üretimi, siz -32 yüksekliğinin altına ve daha aşağıya inildikçe kademeli olarak artar.
- Elmas Cevheri, yüksekliğin 16'nın altında, aşağı indikçe daha fazla Elmas Cevheri üretir. Elmas Cevherinin havaya maruz kalması azaltılmıştır, bu nedenle gömülü veya su altında havaya maruz kalandan daha fazla Elmas Cevheri bulacaksınız.
- Zümrüt Cevheri, dağlık biyomlarda -16 yüksekliğin üzerinde üretir, yükseldikçe daha fazla Zümrüt Cevheri. 0 yüksekliğinin altındaki Zümrüt Cevheri çok nadirdir!
GÜRÜLTÜ MAĞARALARI VE AKİFERLER
- Gürültü mağaraları, daha doğal çeşitlilik sağlayan mağara üretmenin yeni bir yoludur. Bazen gerçekten çok büyük olabiliyorlar! Gürültü mağaraları üç çeşittir:
- Peynir mağaraları: İsviçre peynirindeki delikler gibi. Bunlar genellikle çeşitli büyüklükte mağaralar oluşturur.
- Spagetti mağaraları: Bazen tagliatelle gibi geniş, uzun dalgalı tüneller
- Erişte mağaraları: Spagetti mağaralarının daha ince, dalgalı ve daha klostrofobik çeşidi
- Hayır, gürültülü değiller. Gürültü mağaralarının “gürültü” kısmı teknik bir terimdir ve sesle hiçbir ilgisi yoktur.
- Eski mağara oymacıları ve kanyonlar, ilginç mağara sistemleri oluşturmak için gürültü mağaralarıyla birleşerek hala üretiyorlar.
- Oymacılarda olduğu gibi, gürültü mağaraları da yüzeyle kesiştikleri mağara girişlerini oluştururlar.
- Bir akifer, deniz seviyesinden bağımsız olarak yerel su seviyesine sahip bir alandır.
- Akiferler, dünya üretimi sırasında gürültü mağaralarında su kütleleri oluşturmak için kullanılır.
- Bu bazen büyük yeraltı gölleriyle sonuçlanır.
- Ayrıca dağların içinde ve yüzeyde de oluşabilirler.
- y0'ın altındaki akiferler bazen su akiferleri yerine lav akiferleri olacaktır.
- Magma Blokları bazen yeraltı su kütlelerinin dibinde oluşur.
- Sualtı mağara oymacıları ve su altı kanyonları kaldırıldı, çünkü akiferler mağaralarda su üretmek için kullanılıyor.
SPRINT
- Önceden, bir blokla herhangi bir çarpışma, sprint'i yürümeye indirgerdi. Şimdi, bir blokla çok küçük çarpışma açıları için oyuncular sprintlerini koruyorlar. Daha büyük çarpışma açıları için eski davranış korunur.
ESKİ DÜNYALARIN GELİŞTİRİLMESİ
- Yeni ve eski arazi arasındaki geçiş daha az "uçurumlu"
- Yüzey yüksekliği karışacak mı? Evet.
- Biyomlar karışacak mı? Evet.
- Mağaralar karışacak mı? Kilometreniz değişebilir.
- Eski parçalarda, y=0'da Anakaya varsa, havasız blokların altındaki bölümler yeni nesil ile doldurulacaktır.
- Eski parçalarda y=0 ile y=4 arasındaki eski Ana Kaya, Deepslate ile değiştirilir
- y=-64'e yeni bir Anakaya katmanı yerleştirilir
DÜNYA NESİL
- Üretim aralığı ve yapı sınırları, 64 blok yukarı ve 64 blok aşağı, toplam 384 bloğa genişletildi
- Yeraltı özellikleri, yapıları ve mağaralar, y-64'e kadar tüm yolu oluşturur.
- İstisna: Diyorit, Granit, Andezit ve Kir, y0'ın altında üretilmez
- Diorite, Andezit ve Granit jenerasyonunun boyutu ve konumu değiştirildi
- Damlataşı kümeleri artık normal mağaralarda bulunmaz, yalnızca Damla Taşı Mağaraları biyomlarında bulunur
- y8 ve altından başlayarak, Deepslate kademeli olarak tüm Taşların yerini alıyor
- Deepslate blob'ları artık y0'ın üzerinde oluşturmuyor
- Arazi şekli ve yüksekliği, biyomlardan bağımsız olarak önemli ölçüde değişir.
- Örneğin, sadece bunun için özel bir biyoma ihtiyaç duymadan bir tepede ormanlar ve çöller oluşabilir.
- Daha az Diyorit, Granit ve Andezit, y 60'ın üzerinde üretir
- Taşlı kıyılarda Çakıl şeritleri oluşabilir
- Bataklık ağaçları suda 2 blok derinliğinde büyüyebilir (sadece 1 blok derinliğinde değil)
- Kaldırılan su gölü özellikleri, akiferler yerel su seviyelerini sağlar
- Şekil artık bağımsız olarak kontrol edildiğinden, simüler özelliklere sahip ancak farklı şekillere sahip bir grup biyom varyantı birleştirildi.
- Bazı biyomları yeniden adlandırdı
- Geodes artık yalnızca 30 yüksekliğe kadar üretiyor
TEKNİK
- Gök gürültülü fırtınalar sırasında gökyüzünün yanıp sönmesini durdurmak için bir erişilebilirlik seçeneği eklendi
- Fall_from_height ve ride_entity_distance ilerleme tetikleyicileri eklendi
- Diğer benzer tetikleyicilerle eşleşmesi için nether_travel değiştirildi
- Oyun tarafından kullanılan ses cihazını belirtmek için bir seçenek eklendi
- Işık ve bariyer partikülleri block_marker ile değiştirildi
- İstemciye bağlı yığın güncelleme ağ paketi, ek olarak hafif güncelleme verileri içeren başka bir paketle değiştirildi
- Ayrı hafif güncelleme paketi hala mevcuttur ve yığın güncellemesi olmadan hafif bir güncelleme gerçekleştiğinde gönderilir
- "Chunk Builder" adlı yeni video ayarı
- Yığın işleme ardışık düzeninin öncelik sırası değiştirildi
- Yüksek render mesafesi ile hızlı uçarken, dünyadaki işlenmemiş yığın delikleri artık görünmemelidir
- Görüş mesafesi artık parçaların kare yerine oyuncuların çevresine silindirik olarak yüklenmesine neden oluyor
- Kontroller ayarlarına "Toggle Sprint" ve "Toggle Sneak" eklendi
- Tuş Bağlantıları, Kontrollerden erişilebilen kendi ayarlar ekranına taşındı
- Dünya nesil gürültüsü hakkında bilgi artık hata ayıklama ekranında görüntüleniyor
- Minecraft Dungeons'tan illageralt , rune benzeri yazı tipi eklendi (şu anda yalnızca komutlarla kullanılabilir)
- Java Flight Recorder ile profil oluşturmaya başlamak için başlangıç seçeneği --jfrProfile ve jfr komutu ve ayrıca birkaç özel olay eklendi
- Yağma tablosu işlevleri set_contents ve set_loot_table artık geçerli bir blok varlık tipine sahip bir tür alanı gerektiriyor
- Yeni ganimet tablosu işlevi set_potion eklendi
- Maksimum arka plan iş parçacığı miktarı artırıldı
- Minecraft 1.2'den önce en son kaydedilen dünyalar ("Örs" öncesi) artık doğrudan açılamıyor
- Veri paketi formatı 8'e yükseltildi
- Kaynak paketi formatı 8'e yükseltildi
- - -veri oluşturucudaki -rapor seçeneği artık sadece biyomlar yerine worldgen'in tamamı için referans dosyaları oluşturuyor
- Skorbord, skor sahibi ve takım isimleri için kaldırılan uzunluk sınırları
- Bağımsız server.jar artık paketler düz arşiv olmak yerine ayrı kitaplıklar içeriyor
- Sunucu kaynak paketleri için boyut sınırı 250 MB'a yükseltildi
- Sunucular artık durum isteklerinde oyuncu listesi göndermemek için çevrimiçi oyuncuları gizleme özelliğini true olarak ayarlayabilir
- "Simülasyon Mesafesi" adlı yeni ayar
- Mob yumurtlayanlar artık yumurtlama için hafif kontrolleri geçersiz kılabilir
- Dünya yüklemesi için telemetri eklendi
GELİŞMELER
DEĞİŞEN TETİKLER
NETHER_TRAVEL
- girilen koşul start_position olarak yeniden adlandırıldı
- çıkıldı, player.location ile aynı olduğu için kaldırıldı
YENİ TETİKLER
YÜKSEKTEN DÜŞMEK
- Bir oyuncu düştükten sonra indiğinde tetiklenir
- Koşullar:
- oyuncu - bu tetikleyicinin çalıştığı bir oyuncu
- start_position - düşüş başlamadan önceki son konum için bir konum yüklemi
- mesafe - start_position ile oyuncu arasındaki mesafe için bir yüklem
RIDE_ENTITY_IN_LAVA
- Bir oyuncu lavda sürdüğünde her tik için tetiklenir
- Koşullar
- oyuncu - bu tetikleyicinin çalıştığı bir oyuncu
- start_position - sürüşün başladığı bir konum (ilk lav üzerinde işaret)
- mesafe - start_position ile oyuncu arasındaki mesafe için bir yüklem
PARÇA OLUŞTURUCU AYARLARI
- Bu ayar, yığın bölümlerinin tek bir çerçeve sırasında hemen mi yoksa iş parçacıkları kullanılarak eşzamansız olarak mı güncellendiğini belirler.
- "Tamamen Engelleme", bloklar yok edildiğinde olası görsel boşlukları önleyen, parçaların önceki güncellenme yöntemine karşılık gelir.
- "Dişli" bloklar yerleştirildiğinde veya yok edildiğinde (özellikle ışık kaynaklarıyla) takılmaları önemli ölçüde azaltacaktır, ancak kısa görsel boşluklar nadiren meydana gelebilir
- "Yarı Engelleme" ortadaki seçenektir ve yalnızca önemli kabul edilen parçaları anında günceller, aksi takdirde güncellemeler diziler kullanılarak eşzamansız olarak gerçekleşir.
JAVA 17
Minecraft artık Java 17 sürümünü kullanıyor. Varsayılan bir kurulum kullanıyorsanız Başlatıcı doğru sürümü indirecek ve kuracaktır. Özel bir Java kurulumu veya üçüncü taraf başlatıcı kullanıyorsanız, Java yüklemenizin sürüm 17 veya üzeri olduğundan emin olmanız gerekir.
JFR PROFİLLEME
ÖZEL ETKİNLİKLER
Tüm olaylar, jfr start komutu veya --jfrProfile başlangıç bayrağı kullanılarak profil oluşturma başlatılırken etkinleştirilir.
Profil oluşturma, izleme amacıyla başka bir yolla başlatılırsa, varsayılan olarak yalnızca ServerTickTime , LoadWorld ve NetworkSummary dahil edilir.- minecraft.ServerTickTime : ortalama sunucu onay sürelerini gösteren periyodik olay (1 saniye aralıklarla)
- minecraft.NetworkSummary : bağlantı başına toplam paket boyutlarını ve sayıları bildiren periyodik olay (10 saniye aralıklarla)
- minecraft.PacketAlınan | minecraft.PacketSent : ağ trafiği
- minecraft.ChunkGeneration : bireysel yığın aşamaları oluşturmak için geçen süre
- minecraft.LoadWorld : ilk dünya yükleme süresi
GENEL BAKIŞ
Java Flight Recorder ( https://openjdk.java.net/jeps/328 ), performans ve çalışma zamanı özelliklerini analiz etmek için Java Runtime ile birlikte verilen dahili JVM profil oluşturma aracıdır.
Herhangi bir stok Java profil oluşturucu veya izleme aracısı kullanılarak izlenebilen veya analiz edilebilen özel ölçümlerin yanı sıra dahili JVM performans ölçümlerini ortaya çıkarmak için kullanışlı bir araçtır.PROFİLLEME YAŞAM DÖNGÜSÜ
Aşağıdaki alternatiflerden herhangi biri kullanılarak bir profil oluşturma çalıştırması başlatılabilir:
Daha sonra çalıştırma şu şekilde durdurulur:- --jfrProfile bir Minecraft sunucusunu veya istemcisini başlatırken başlatma bayrağı
- jfr oyun içi komutu başlat
- jcmd gibi düzenli Java CLI araçları
- JVM'yi kapatma
- jfr oyun içi komutu durdur
- jcmd CLI aracı
RAPORLAR
JMC https://github.com/openjdk/jmc veya formatı destekleyen başka herhangi bir profil oluşturma aracında analiz edilmeye hazır bir .jfr kaydının eşlik ettiği bir özet JSON raporu hem günlük dosyasına hem de hata ayıklama klasörüne yazılır .
ganimet masaları
DEĞİŞEN FONKSİYONLAR
SET_CONTENTS , SET_LOOT_TABLE
Yeni zorunlu alan türü eklendi . Bu tür , bu etiketin sürümler arasında doğru şekilde taşınabilmesini sağlamak için BlockEntityTag.id içine yazılacaktır.
YENİ İŞLEVLER
SET_POTION
- Herhangi bir öğede İksir etiketini ayarlar
parametreler:
- kimlik - iksir kimliği
MAKSİMUM ARKA PLAN İPLİK MİKTARI ARTIRILDI
- Worldgen dahil olmak üzere çeşitli arka plan görevleri, bir arka plan iş parçacığı havuzunda yürütülür
- Varsayılan iş parçacığı havuzu boyutu, mevcut CPU iş parçacığı miktarına eşittir, eksi bir
- Üst iplik havuzu limiti 7'den 255'e yükseltildi, bu da gelişmiş dünya nesli performansına sahip üst düzey makinelere yardımcı olmalıdır.
- Üst sınır, örneğin tek bir makinede birden çok sunucu çalıştırırken, max.bg.threads Java sistem özelliği aracılığıyla geçersiz kılınabilir.
MOB DOĞURMA
- Canavar yumurtlama limitleri artık her bir boyut için küresel değil, oyuncu başına
ESKİ DÜNYA DÖNÜŞÜMÜ
- Minecraft 1.2'den önce en son kaydedilen dünyalar ("Örs" öncesi) artık açılabilmesi için oyunun önceki bir sürümünde dönüşüm gerektiriyor
- Eski sürüm 1.2 ("Örs" öncesi) veya daha eski sürümünüzü 1.6.4 sürümüne yükseltmenizi öneririz - sonraki sürümlerde ilk kez açılan dünyalar yanlış biyom bilgilerine sahip olacaktır.
PARÇACIKLAR
BLOCK_MARKER
- Yapılandırılmış blok durumuna atanan bir model için parçacık yuvasında bildirilen bir doku ile işler
- Blok parçacığıyla aynı sözdizimi ile çağrılır (yani blok_marker buğday[age=2] )
KAYNAK PAKETİ FORMATI
- minecraft/texttures/gui/container/inventory.png artık envanterdeki efekt listesinin ince yerleşim versiyonu için fazladan bir hareketli grafik içeriyor
SUNUCU HAZIRLAMA
- server.jar artık tüm dosyaları tek bir arşivde birleştirmek yerine ayrı kitaplıkları bir araya getiriyor
- Bu değişiklik, Java modülleriyle ilgili belirli sorunları çözmeyi amaçlamaktadır.
- Başlangıçta server.jar , kitaplıkları packagerRepoDir tarafından yapılandırılan bir dizine açar (varsayılan: çalışma dizini)
- Sunucu dışında farklı bir ana sınıf çalıştırmak için, bundlerMainClass özelliğini kullanın (örneğin, Java -DbundlerMainClass=net.minecraft.data.Main -jar server.jar --reports ) veya kavanozu manuel olarak açın ve META- içeriğini kullanın. Komut satırı için INF/classpath ile birleştirildi
- BundleMainClass boşsa , program dosyaları doğrulayıp ayıklayacak ve ardından çıkacaktır.
- Sunucu sınıfları artık imzalandı
SİMÜLASYON MESAFE AYARI
- Video ayarları altında bulunan yeni bir kaydırıcı
- Varlıklar, bloklar ve akışkanlar simülasyon mesafesinin dışında güncellenmeyecek
- Daha az CPU yükü ile daha yüksek işleme mesafesine izin verir
- Adanmış sunucu özelliklerinde yeni bir simülasyon mesafesi özelliği de var
SPAWNER VERİ DEĞİŞİKLİKLERİ
Örnek:
SpawnData: { entity: { id: "minecraft:cow" }, custom_spawn_rules: { sky_light_limit: {min_inclusive: 10, max_inclusive: 15} }, } SpawnPotentials: [ { data: { custom_spawn_rules: { block_light_limit: {min_inclusive: 0, max_inclusive: 15} }, entity: {id: "minecraft:pig"}, }, weight: 2 }, { data: { custom_spawn_rules: { block_light_limit: {min_inclusive: 5, max_inclusive: 10}, sky_light_limit: {min_inclusive: 10, max_inclusive: 15} }, entity: {id: "minecraft:panda"} }, weight: 1 } ]- Spawner'lar artık SpawnData alanında ve SpawnPotentials listesinde custom_spawn_rules NBT'yi destekliyor
- custom_spawn_rules şu anda block_light_limit ve sky_light_limit alanlarını içerebilir - her ikisi de min_clude ve max_clude alanlarına sahip tamsayı aralıklarıdır
- SpawnPotentials formatının diğer ağırlıklı listelere benzer olması için yapı { ağırlık: <int>, data: <önceki içerikler 'Ağırlık' olmadan, 'Varlık' 'varlık' olarak yeniden adlandırıldı>} olarak değiştirildi
- Bu değişikliğe uyum sağlamak için, SpawnData'nın önceki içeriği SpawnData.entity'ye taşındı (bu alanın formatı SpawnPotentials.data öğeleriyle aynı hale getirildi )
telemetri
Bu sürümde, 2018'e kadar Minecraft: Java Edition'ın bir parçası olan tanı izlemeyi yeniden tanıtıyoruz. Oyuncularımızı daha iyi anlamak ve deneyimlerini iyileştirmek için onu geri getiriyoruz. Spesifik olarak bu bilgi, gelişimin çeşitli yönlerine öncelik vermemize ve sorunlu noktaları belirlememize yardımcı olacaktır. Tüm veriler GDPR ve CCPA en iyi uygulamalarına göre işlenir ve daha iyi performans gösteren ve genellikle daha eğlenceli bir Minecraft: Java Sürümü geliştirmek için kullanılır.
- Bu noktada, uygulanan tek olay dünya yüküdür.
DÜNYA YÜK ETKİNLİĞİ
- Tek oyunculu dünya yüklenirken veya çok oyunculu sunucuya bağlanırken gönderilir
- Aşağıdaki bilgileri içerir:
- başlatıcı tanımlayıcısı
- kullanıcı tanımlayıcısı (XUID)
- istemci oturum kimliği (yeniden başlatma sırasında değişir)
- dünya oturum kimliği (daha sonraki etkinlikler için yeniden kullanılmak üzere dünya yükü başına değişiklikler)
- oyun versiyonu
- işletim sistemi adı ve sürümü
- Java çalışma zamanı sürümü
- istemci veya sunucu modlanırsa (kilitlenme günlüklerindekiyle aynı bilgiler)
- sunucu türü (tek oyuncu, Realms veya diğer)
- oyun modu
DÜNYA VERİLERİ: PARÇA FORMATI
- Parçanın Seviyesi kaldırıldı ve içerdiği her şeyi yukarı taşıdı
- Chunk's Level.Entities , varlıklara taşındı
- Chunk's Level.TileEntities , block_entities'e taşındı
- Chunk'ın Level.TileTicks ve Level.ToBeTicked öğeleri block_ticks'e taşındı
- Chunk's Level.LiquidTicks ve Level.LiquidsToBeTicked , sıvı_ticks'e taşındı
- Chunk's Level.Sections , bölümlere taşındı
- Chunk's Level.Structures yapılara taşındı
- Chunk's Level.Structures.Starts , Structures.starts'a taşındı
- Chunk'un Level.Sections[].BlockStates ve Level.Sections[].Palette bölümleri[].block_states bölümlerinde bir kapsayıcı yapısına taşındı
- Chunk's Level.Biomes artık paletli ve bölümlerde benzer bir kap yapısında yaşıyor [].biomes
- Chunk'ın Level.CarvingMasks[] özelliği artık bayt[ ] yerine uzun[ ]
- YPos'a yığındaki minimum bölüm y konumu eklendi
- Sıfırın altında nesli desteklemek için below_zero_retrogen içeren veriler eklendi
- Yeni dünya neslinin mevcut parçalarla harmanlanmasını desteklemek için veri içeren blending_data eklendi
DÜNYA NESİL
- Ana kaya katmanları artık dünya tohumuna bağlı olarak üretiliyor
- Dünya dışı nesil için yeni rastgele sayı üreteci
1.18'DE DÜZENLENEN HATALAR
- Bu sürümde yaklaşık 250 hata düzeltildi. Sorun izleyicide tüm listeyi görüntüleyin .
BÜLTENİ ALIN
Sürümü yüklemek için Minecraft Launcher'ı açın ve oynat'a tıklayın!
Platformlar arası sunucu kavanozu:
- Minecraft sunucu kavanozu
Hataları buradan bildirin:
- Minecraft sorun takipçisi!
Geri bildirimde bulunmak ister misiniz?
- Geri bildirim web sitemize gidin veya resmi Minecraft Discord'da bizimle bu konuda sohbet edin
- Gürültü mağaraları, daha doğal çeşitlilik sağlayan mağara üretmenin yeni bir yoludur. Bazen gerçekten çok büyük olabiliyorlar! Gürültü mağaraları üç çeşittir:
Yorum Gönder