Minecraft Beta ve Önizleme - 1.19.0.20/21

 
Minecraft Beta ve Önizleme - 1.19.0.20/21

Minecraft Beta ve Önizleme - 1.19.0.20/21

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Vahşi Güncelleme Özellikleri

  • Wild Update özellikleri artık deneysel geçişin etkinleştirilmesini gerektirmiyor
  • Yeni Wild Update açılış ekranı metinleri eklendi
  • Yeni Wild Update yükleme ekranı ipuçları eklendi

Mangrov Bataklığı Biyomu

  • Mangrov Bataklığı biyomu eklendi
  • Mangrov Ağacı özelliği eklendi
  • Mangrove Propagule temel işlevi eklendi
  • Mangrov Kökleri ve Çamurlu Mangrov Kökleri Eklendi
  • Tüm yeni Mangrov Ağaç Türleri eklendi

Çamur

  • Çamurla ilgili blok tarifleri eklendi
  • Çamurda yürüme/batma uygulandı

Çamur Bloğu

  • Temel Çamur bloğu işlevi eklendi
  • Çamur bloğu sesleri eklendi
  • Çamur bloğu yenilenebilirliği eklendi

Çamur Tuğla Blokları

  • Çamur Tuğla bloğu eklendi
  • Çamur Tuğla sesleri eklendi
  • Çamur Tuğla Döşeme/Merdiven/Duvar blokları eklendi

Paketlenmiş Çamur

  • Paketlenmiş Çamur bloğu eklendi

Alley

  • Halihazırda bir eşya tutuyorsa, Allay artık tasmalı olabilir ( MCPE-153068 )
  • Allay, zaten bir öğeye sahipse, artık bir Ad Etiketi ile adlandırılabilir ( MCPE-153079 )
  • Allay'ların artık ilk sesleri var
  • Allay artık sahibini takip etmeye çalışmadığında daha yavaş hareket ediyor ve sahibini yalnızca öncekinden daha uzak bir mesafeden takip etmeye başlayacak

Kurbağa

  • Kurbağalar artık çeteleri yerken vıraklamıyor

Oynanış

  • Muhafızların geçici olarak titreşimleri fark edememesine ve Allay'lerin Nota Bloklarının oynandığını fark edememesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Warden'ın kendisine ve cansız çetelere kızmasını engelleyin
  • Karanlık efekti artık Körlük efektinin çalışma şekline benzer şekilde siyah bir mesafe sisine sahip
  • Papağanlar artık Muhafızı taklit ediyor
  • Müdür'ün yeni bir öfkeli dinleme sesi var
  • Muhafız artık güncellenmiş seslere ve özel ölüm ve incinme seslerine sahip
  • Warden'ın nesli tükenmiş varlıklara karşı öfke seviyesini korumasına izin ver
  • Parçalanmasına neden olan aşınmış Badlands biyom yerleştirme hatası düzeltildi

Sculk Sensörü

  • Sculk Sensörleri artık daha geniş bir titreşim aralığını algılayabilir
  • Sculk Sensörleri artık üzerlerine gizlice giren oyuncuları algılayabilir
  • Sculk Sensörleri artık sinsice hareket ederken ok atan oyuncuları algılayamıyor
  • Sculk Sensörleri artık Lava'ya düşen oyuncuları algılayabilir
  • Sculk Sensörleri artık Suya gizlice giren oyuncuları algılayabilir ( MCPE-117244 )
  • Sculk Sensörleri artık yere düşen mermileri algılayabilir
  • Sculk Sensörleri artık açılan veya kapatılan kapları algılayabilir ( MCPE-135140 )
  • Sculk Sensörleri artık Mumların yerleştirildiğini, yandığını veya söndüğünü algılayabilir ( MCPE-141453 )
  • Sculk Sensörleri artık yemek yiyen veya iksir içen oyuncuları algılayabilir ( MCPE-135114 )
  • Sculk Sensörleri artık çalınan Keçi Kornalarını algılayabilir
  • Sculk Sensörleri artık durumlarını değiştiren Büyük Damlamaları algılayabilir ( MCPE-153115 )

Erişilebilirlik Özellikleri

  • Artık Ayarlar'da, efekt sırasında ekranın ne kadar kararabileceğini ayarlayan bir Karanlık efekti gücü kaydırıcısı var.

grafiksel

  • Warden'ın biyolüminesan dokusunda, sağ kolun alt yüzünün biyolüminesan renklerinin olmadığı bir doku hatası düzeltildi ( MCPE-153664 )
  • Sis JSON şeması, mesafe sisi ayarlarının 'fog_start' olarak negatif değer kullanmasına izin verecek şekilde güncellendi. Yakındaki blokların da sis rengiyle renklendirilmesine izin verme
  • Zamanla genişleyebilen veya küçülebilen ayarlanabilir sis efekti eklendi. Kullanıcılar, suya girerken ayarlanan göz hissine sahip olacak

Mobil Dokunmatik Kontroller

  • Oyuncular, klasik olmayan dokunmatik kontrollerle hareket etmek için ikinci parmağını kullanırken blok kırma parmağını ekrandan kaldırırsa blok vurgulamaları artık kalmayacak
  • Teknelerin yeni dokunmatik kontrollerle kontrol edilememesi sorunu düzeltildi ( MCPE-152984 )
  • Oyuncuların Yapı İskelesinin tepesindeyken aşağı inememe sorunu düzeltildi ( MCPE-152989 )
  • Öne bakan üçüncü şahıs kameradayken hareketin tersine çevrilmesi kaldırıldı ( MCPE-153168 )

Genel

  • Oyuncuya binerken Parrot'un kafasının her zaman oyuncuya dönük olmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Oyuncunun düşerken bir Yatağa girdikten sonra düşme hasarı almasına neden olan hata düzeltildi ( MCPE-153122 )
  • Bebek Lamaların başlarının üzerinden lama tükürüğü ateşlemesine neden olan hata düzeltildi ( MCPE-144948 )
  • Varlık bileşenlerinde, bileşen_gruplarında ve "add"/"remove" olaylarında ( MCPE-151377 ) ( MCPE-151380 ) JSON dışı nesne içeren bir Davranış Paketi yüklenirken oluşan kilitlenme düzeltildi
  • Çitler ve Duvarlar artık Zillere bağlanmıyor ( MCPE-152757 )

grafiksel

  • Allay tarafından tutulduğunda Üç Dişli Mızrak, Yay, Spyglass, Crossbow ve Shield'in görünmemesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-152965 )
  • Üç Dişli Mızrak, Yay, Dürbün ve Arbalet'in bir Tilki tarafından alındığında görüntü vermemesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-135346 )
  • Örümceğin sol bacaklarını yansıttı ( MCPE-152927 )
  • Kurt'un sol kulağını ve sol bacaklarını yansıttı ( MCPE-152931 )
  • Brewing Stand'ın kol dokularının tabana temas etmemesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-152932 )
  • Brewing Stand'ın temel UV'leri taşındı ve temel doku güncellendi
  • Bira Tezgahının kollarının dönüşü düzeltildi

Güncellenmiş Blok Dokuları

  • End Portal Frame yan dokusu ile End Stone ( MCPE-152930 ) arasında daha iyi bir geçiş oluşturuldu
  • End Rod dokusundaki kullanılmayan pikseller kaldırıldı ( MCPE-152929 )
  • Miselyum'un yan dokusu, diğer kir bazlı dokularla eşleşecek şekilde güncellendi ( MCPE-152928 )

Grafik

  • End Crystal ışınlarının hedef bloklarının çok yukarısına işaret etmesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Kafatası ( MCPE-149125 ) takarken oyuncunun kafasının altında z-mücadelesinin oluşmasına neden olan bir hata düzeltildi

Mobil Kontroller

  • Y Eksenini Ters Çevir ayarının dokunmatik kontrollerle doğru şekilde çalışmaması sorunu düzeltildi

gezgin tüccar

  • Wandering Trader artık kapıları açmıyor veya kapatmıyor ( MCPE-113452 )
  • Wandering Trader artık rastgele hareket ediyor ( MCPE-45756 )
  • The Wandering Trader artık Java Edition'ın içme sesleriyle eşleşiyor ( MCPE-47057 )
  • The Wandering Trader artık Görünmezlik kazanırken/kaybederken kaybolan/tekrar ortaya çıkan ses efektlerine sahip.
  • Gezgin Tüccar artık bir Ad Etiketi ile adlandırılabilir (bu, onun umutsuzluğa kapılmasını engellemeyecektir)

Kararlılık ve Performans

  • Bir dünyadan ayrılırken kalan biyom/blok/ışık belleği temizlendi
  • Belirli senaryolarda Yıldırım Çubuğuna yıldırım çarptığında meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi

Kullanıcı arayüzü

  • Xbox cihazlarında internet bağlantısı olmadığında uygun mesajlaşma eklendi

Vanilya Paritesi

köylüler

  • Köylüler artık bir Yatağın yakınında bir şeye binerken uyumaya başlamayacak

Teknik Güncellemeler

Genel

  • Birim örnekleri artık dünyada depolanıyor ve oyun oturumları arasında kalıyor
  • Veri güdümlü bloklardaki yol dizelerini ve yerel kimlik dizelerini 256 karakterle sınırlayın
  • CraftingTableComponent'te üretim etiketi dizelerinin uzunluğunu 64 karakterle sınırlayın
  • BlockMaterialInstancesComponent öğesinin material_instances alanındaki öğe sayısını 64 ile sınırlayın
  • BlockPlacementFieldComponent'in koşullar ve block_filter alanlarındaki öğe sayısını 64 ile sınırlayın
  • minecraft:block_collision ve minecraft:aim_collision bileşenlerinin kaynak ve boyut alanları için güncellenmiş belgeler

Öğe Bileşenleri

  • Yeni veriye dayalı Öğe bileşeni eklendi minecraft:chargeable- Kullanım eylem düğmesi on_complete basılı tutulduğunda öğenin şarj edilmesini sağlar (Elmalar veya Yaylar gibi) - Öğelerin kullanım süresi tamamlandığında tetiklenir

komutlar

  • Yeniden yükle komutu şimdi yeni işlev ve betik dosyalarını keşfedecek

Adanmış sunucu

aktörler

  • Yolcu olan bir aktörün üzerinde bulunduğu araç tarafından sürülmesini önlemek için kontrole eklendi ve kök aracı arayan sonsuz bir döngüyü engelliyor ( MCPE-133774 )

Yapay Zeka Hedefleri

  • "minecraft.behavior.sleep" için yeni veri parametresi "can_sleep_while_riding" kullanıma sunuldu. Yanlış olarak ayarlanırsa, mafya sürüyorsa hedef başlamaz

komutlar

  • '/spreadplayers' komutu artık daha tehlikeli konumlardan kaçınacak

Oynanış

  • Bazı Marketplace dünyalarındaki kilitlenme sorunu düzeltildi

Genel

  • Aktör özellikleri artık oyuncu varlıklarına uygulanabilir. Bunu desteklemek için ağ protokolü sürümü güncellendi ( MCPE-129628 )

Çeteler

  • KnockbackRoarGoal kullanan varlıklar, hasarı belirlemek için varlık filtrelerini bir kez daha düzgün bir şekilde kullanabilir.

Canım

  • Fırlatılan iksirler ve geçersiz iksir kimlikleriyle ilgili query.variant'ta bir kilitlenme düzeltildi

Deneysel Özellikler

GameTest Çerçevesi

  • Date.now() işlevinin artık 32 bitlik bir tamsayıya kesilmemesi düzeltildi

mojang-gametest modülü : Test

  • Döndürme işlevi eklendi - GameTest yapı döndürmesine göre bir vektörü döndürür

mojang-minecraft modülü

  • Player'daki yeni özellik: onScreenDisplay : ScreenDisplay - ekran içeriğini tetiklemek için yeni bir arayüz sunar
  • Ekran Görüntü Türü
    • setTitle(title : String, options? : TitleDisplayOptions) - oyuncunun HUD'sinde bir başlığın görünmesine neden olur, isteğe bağlı olarak altyazıyı ve belirme, kalma ve kaybolma sürelerini belirtir
    • clearTitle() - başlığı ve alt başlığı temizle
    • updateSubtitle(subtitle : String) - altyazıyı güncelleyin (ancak başlığı değil)
    • setActionBar(text : String) - eylem çubuğu metnini ayarlar
  • TitleDisplayOptions nesnesi
    • alt yazı? : Dize - isteğe bağlı altyazı
    • fadeInSeconds : Int - yeni başlıkta ve altyazıda solmak için saniye sayısı
    • staySeconds : Int - başlığın ve altyazının ekranda kalması için geçen saniye sayısı
    • fadeOutSeconds : Int - başlığın ve altyazının karartılması için geçen saniye sayısı

Komut dosyasının Dünya veya Varlık başına verileri sürdürmek için kullanabileceği dinamik özelliklerin desteği. Özelliklerin, yeni WorldInitialize olayında propertyRegistry kullanılarak kaydedilmesi gerektiğini unutmayın.

  • Dinamik Özellikler Tanımı
    • defineNumber(tanımlayıcı: string) işlevi eklendi: void- Bir dinamik sayı özelliği tanımlar
    • defineString(tanımlayıcı: string, maxLength: number) işlevi eklendi: void- Bir dinamik dize özelliği tanımlar
    • defineBoolean(tanımlayıcı: string) işlevi eklendi: void- Dinamik bir boole özelliği tanımlar
    • WorldInitialize(worldInitializeEvent: WorldInitializeEvent) etkinliği eklendi - Dünya yüklemesi sırasında tetiklenir ve dinamik özellikleri bildirmek için kullanılan özellik kaydını içerir
  • Emlak Kaydı
    • registerEntityTypeDynamicProperties(propertiesDefinition: DynamicPropertiesDefinition, entityType: EntityType) işlevi eklendi - Verilen EntityType için dinamik özellik tanımlarını kaydeder
    • RegisterWorldDynamicProperties(propertiesDefinition: DynamicPropertiesDefinition) işlevi eklendi - Dünya için özellik tanımlarını kaydeder

  • Dünya nesnesi/Varlık nesnesi eklemeleri:
    • setDynamicProperty işlevi eklendi(tanımlayıcı: dize, değer: boolean | dize | sayı)- Dünyaya/varlığa dinamik bir özellik ekler
    • getDynamicProperty(tanımlayıcı: string) işlevi eklendi: boolean | dizi | sayı- Varsa dünyadan/varlıktan dinamik bir özellik alır, aksi halde tanımsız döndürür
    • RemoveDynamicProperty(tanımlayıcı: string) işlevi eklendi: boolean- Dinamik bir özellik değerini dünyadan/varlıktan kaldırır

  • Yeni etkinlikler:
    • Olay etkinlikleri eklendi.projectileHit- Bir mermi bir Blok veya Varlığa çarptığında ateşlenir
    • Olay etkinlikleri eklendi.itemStartUseOn- Oyuncu bir blokla ilk etkileşime geçtiğinde gönderilir
    • Olay etkinlikleri eklendi.itemStopUseOn- Blokla başarılı bir şekilde etkileşime geçildiğinde ve blok değiştiğinde ateş edildiğinde gönderilir - örneğin, çim Kürekle yola çevrildiğinde
    • Etkinlik etkinlikleri eklendi.itemStartCharge– Oyuncu bir şarj/animasyonlu öğeyi ilk kez kullanmaya başladığında gönderilir
    • Events.itemCompleteCharge etkinliği eklendi - Öğe şarj eylemini tamamladığında gönderilir
    • Events.itemReleaseCharge etkinliği eklendi - Kullanıcı öğeyi kullanmayı bitirdiğinde ve derleme eylemini serbest bıraktığında gönderilir
    • Olay eklendi.itemStopCharge- Oyuncu bir eşya kullanım döngüsünü bitirdiğinde veya oyuncu eşya ile kullanım eylemini bıraktığında gönderilir.
    • ItemStartUseOnEvent Salt okunur özellik eklendi buildBlockLocation- Sonuç yapı bloğu konumu. Bir bloğun nereye yerleştirildiğini belirlemek için kullanışlıdır
    • Üye oyuncu eklendi mi?: Playerto the LeverActivate etkinliği - Kolu etkinleştiren oyuncu

 

Yorum Gönder

Yorum Gönder